בתום מספר שבועות בהם היה מאושפז ומחוסר הכרה, הלילה (ב') נפטר העיתונאי אורי אבנרי כשהוא בן 94 במותו. במהלך שעות הבוקר, ספדו לאבנרי עיתונאים ופוליטיקאים ביניהם גם יו"ר המחנה הציונה אבי גבאי שאמר כי אבנרי הגדיר את השמאל בישראל.

חברתו הקרובה והקולגה, העיתונאית ענת סרגוסטי סיפרה הבוקר לניב רסקין על האיש שהכירה, שאף היה אמור לציין 95 שנים בעוד כשלושה שבועות. "על היימים האחרונים אין מה לספר הרבה, הוא היה חסר הכרה שבועיים. בעוד שלושה שבועות היה אמור להתקיים אירוע לרגל 95 שנותיו בצוותא, כדי קצת לספר על הבן אדם", סיפרה סרגוסטי. 

אבנרי שימש כבעלים ועורך שותף של השבועון "העולם הזה" החל משנות ה-50, וגם כתב בשבועון שנחשב אז והיום כדעתני ורדיקלי. "אני גדלתי ב"העולם הזה" כעיתונאית, עשיתי שם את הצעדים הראשונים עד שהעיתון נסגר ונמכר. אורי אברני האיש היה אדם שהחמיר עם כולם ועם עצמו. יש אומרים, ואני שותפה לדעה הזו, שהוא קצת היה סגור רגשית אבל הוא היה איש מאוד מאוד אינטילגנטי, על אף שלא הייתה לו שום השכלה פורמאלית. עד שאיבד את הכרתו ואושפז הוא היה כותב מדי שבוע טור בנושאי שלום".

במהלך פועלו כעיתונאי וכאיש חברה, אבנרי פעל למען השגת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, והוביל את חזון שתי מדינות לשני עמים. לאורך השנים נתקל בהתנגדויות אך אבנרי לדבריה של סרגוסטי היה אופטימי. "הוא היה איש חזון, ובחזון שלו אנחנו שתי מדינות לשני עמים, והוא היה מהראשונים שדיברו על החזון הזה. הוא אמר לא פעם שהוא אדם אופטימי, ואם פעם אף אחד לא דיבר על שתי מדינות ואף אחד לא הכיר באש"ף אז היום כולם מכירים את החזון הזה. הוא לא זכה לראות את זה בחייו, ובשלב די מתקדם בחייו הוא הבין שזה כבר לא יקרה בחייו אך הוא עדיין המשיך להאמין בזה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12