המחבל מוחמד אל-ג'עברי, המשתייך למשפחת אנשי חמאס, פתח באש אמש (שבת) לעבר תושבי קרית ארבע שהיו במכולת. ישראלי נרצח וארבעה נוספים נפצעו. איתמר בן גביר, תושב המועצה, מאשים הבוקר את שר הביטחון בני גנץ בהידרדרות הביטחונית.

"אין ערב שאין כאן מטחי יריות לעבר הבתים שלנו. יש הפקרות ביטחונית שמי שאשם בה זה שר הביטחון גנץ", תקף בן גביר, "אני מקווה שביום שלישי נסיים את הדבר הזה. מגיע לתושבים כאן ביטחון, שלא יפקירו אותם. ראש המועצה אליהו ליבמן זעק וצעק, שלא יסירו מחסום איפה שהיה הפיגוע - זה לא עזר לו".

"אנחנו כל כך אוהבים את חיילי צה"ל, אבל יודעים שהידיים שלהם כבולות. עברו רגעים לא פשוטים על כולנו ואנחנו מתפללים לרפואתו של עופר אוחנה, גיבור ישראל, חבר קרוב. השם יקום דמו של הנרצח".

עם היוודע הפיגוע יצאה הודעה מדוברות מפלגת עוצמה יהודית, כי הפיגוע כוון לעבר בית משפחת בן גביר. מאוחר יותר הסתבר שלא כך הדבר. "ככה הבנו, המאבטחים אמרו את זה. הרכב השני שירו עליו בכינון ישיר דומה מאוד לרכב שלי".

על רגעי החרדה שעברו על משפחתו, "אני הייתי בדרך לחוג בית, איילה אשתי והילדים היו בבית. הם התבקשו להיכנס כמה שיותר. מאבטחים של היחידה לאבטחת אישים עטפו אותם. היו כמה דקות של חוסר ודאות".

יומיים לבחירות, הציונות הדתית על 14 מנדטים.
"אני משתדל לא להיות זחוח ולעבוד מאוד קשה. המפה הפוליטית מאוד מסודרת עכשיו לפי הסקרים. לפעמים מגמות יכולות להתהפך. אם נהיה יותר מגנץ, נתניהו ירכיב ממשלה איתנו".

הפער ביניכם לבין גנץ גדול.
"יש ירי בנגמ"ש בתוך הגוש. החרדים תוקפים אותי שיש אצלי חילוניים ברשימה. אני גאה להכניס לרשימה שלי חילוניים, אני גאה להיות רשימה של כל ארץ ישראל ורשימה שמדברת לכל עם ישראל".

נתניהו עדיין מנסה לשתות מכם קולות.
"זה בניגוד להיגיון של נתניהו, כי הוא עצמו אמר לי לא פעם ולא פעמיים: 'אתה היחיד שמסוגל להביא מחוץ לגוש, את אותם צעירים תל אביבים'. לפעמים פוליטיקאים עושים דברים לא הגיוניים ובשביל עוד מנדט מוכנים לסכן את כל הגוש. אני מקווה שייתנו לי להמשיך להביא את האנשים מחוץ לגוש ולהצליח, זה החלום שלנו - ממשלת ימין מלא מלא".

אחרי הבחירות אתה וסמוטריץ' תנהלו את המשא ומתן הקואליציוני ביחד או שתיפרדו?
"זה תלוי. אם נראה שבמסגרת המשא ומתן הזה אנחנו יכולים לצבור כוח ולמנוע מגנץ לחבור לממשלה עם הליכוד, נעשה את זה".

יש מצב שנתניהו יקח רק את סמוטריץ' ולא אותך?
"מתקשה להאמין, סמוטריץ' אידאולוג ואידיאליסט ולהערכתי הוא לא יעשה את זה. אנחנו שתי מפלגות נפרדות אבל כן משתפים פעולה וכן מתואמים. שנינו יודעים שזה על הפרק. יש שתי אופציות, ממשלה עם גנץ או ממשלה איתנו. אנחנו רוצים להיות כמה שיותר גדולים".

למה אתה לא אומר באופן רשמי שאתה רוצה את המשרד לביטחון פנים?
"ברור לכולם שאם אני רוצה העלאת משכורות של שוטרים, שינוי נהלים של פתיחה באש, חוק חסינות לחיילים ולשוטרים, לאפשר לאזרחים שהיו חיילים לשאת כלי נשק ולהפסיק את החגיגות והקייטנות בבתי הסוהר, אז ברור לכם מה אני רוצה. אני מקווה ורוצה להיות שר, להיות בקבינט ולקבל כל מיני החלטות שיסייעו לשוטרים, ללוחמי מג"ב ולחיילים שלנו".