כבר בשבוע הראשון להקמתה, ממשלת בנט-לפיד מתמודדת עם כמה אתגרים גדולים, בין היתר עם ההתחממות בדרום ומשבר סביב סוגיה נפיצה - חוק איחוד משפחות של פלסטינים וערבים ישראליים, שרע"ם מתנגדת לו.

על אף שהממשלה מעוניינת להעביר את החוק שיאסור על איחוד המשפחות, אין לה רוב בשל התנגדות רע"ם. שרת הפנים איילת שקד מתכוונת להעלות בשבוע הבא להצבעה את החוק הזה בתקווה שהאופוזיציה תתמוך בו גם. "אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים", צייצה שקד בטוויטר, "אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל, אין אופוזיציה ואין קואליציה".

אלא שבכוונת האופוזיציה לדרוש מחיר בתמורה לתמיכתם בחוק, כך הצהיר הבוקר (חמישי) חבר הכנסת מהליכוד, אלי כהן. "לכל דבר יהיה מחיר מעכשיו", קבע כהן, "בנט אמר שהוא בעד ההתיישבות הצעירה. נתמוך בחוק איחוד המשפחות רק בתנאי שתוסדר ההתיישבות הצעירה. אנחנו רואים שכבר בהצבעה הראשונה הממשלה מקרטעת".

אתם מוכנים להעמיד בסכנה שאלה שקשורה לביטחון המדינה רק כדי להביך את הממשלה?
"לכל דבר יש תו מחיר. אנחנו מתנגדים כמובן לסוגיית איחוד המשפחות, אבל בנט שקרא למפלגה שלו 'ימינה', רצה לומר שהוא יותר ימין מהליכוד. הוא עשה בדיוק את ההפך, הלך עם לפיד, הלך עם מרצ, הלך עם רע"ם. מישהו היה מעלה בדעתו שימינה תעשה את מעשה ההונאה הגדול ביותר מקום המדינה? אנחנו מתנגדים לאיחוד המשפחות, אבל בד בבד בתנאי שנושא ההתיישבות הצעירה יוסדר גם הוא".

אתה חושב שמצביעי הליכוד מאוכזבים שהלכתם לאופוזיציה אחרי כל כך הרבה שנים?
"אני רוצה לומר למצביעי הליכוד - תרימו את הראש, תלכו בגאווה. הלכנו עם העקרונות שלנו, הערכים שלנו, האידיאולוגיה. בנט הוא לא ראש הממשלה בפועל - לפיד לא סופר אותו במדיניות החוץ, ליברמן לא סופר אותו בסוגיות האוצר, גנץ לא סופר אותו בסוגיות הביטחון. הוא רצה להיות נער פוסטר, לא שום דבר מעבר לזה. ביום שני הקרוב נגיש הצבעת אי אמון ונפיל אותם".

השר לשעבר לא חסך גם את הביקורת שלו על תפקוד הממשלה לאור ההתחממות בדרום. "לאחר סיום מבצע שומר החומות קיבלנו החלטה ברורה בקבינט - על כל הפרת ריבונות, גם של בלון, אנחנו מגיבים", הזכיר כהן, "ההחלטה השנייה הייתה שדין שדרות כדין תל אביב. מדובר בקואליציה לא הגיונית שנשענת על רע"ם שמתנגדת לכל פעולה בעזה. בנט לא סיכם עם כל השותפות הקואליציוניות את הדבר הבסיסי שמקובל על כל מפלגה ציונית - שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. זה הדבר היחיד שבו ניתן לממשלה גיבוי".