בימים האחרונים הולכות ומצטברות עדויות על תופעות לוואי אחרי קבלת מנת החיסון השנייה נגד הקורונה. מתחסנים שלא סבלו כלל מתופעות לוואי אחרי המנה הראשונה, מתמודדים אחרי השנייה עם תסמינים כמו חום, כאבי שרירים וצמרמורות.

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, העיד כי הוא סובל מתופעות לוואי אחרי קבלת המנה השנייה. הבוקר (רביעי) שאמה הכהן עשה את דרכו לאולפן "חדשות הבוקר", אך ברגע האחרון ביטל את הראיון וחזר לביתו מפני שחש ברע.

"יש לי טיפה חום ומרגיש חולשה, כאבי שרירים וצמרמורות, ממש כמו שפעת", דיווח בשיחה טלפונית עם ניב רסקין, "בשיא, החום הגיע ל-39 מעלות. ה-24 שעות הראשונות אחרי החיסון השני היו פנטסטיות, שקטות לגמרי. ראיתי אנשים שהגיבו מיד לחיסון השני, סבלו מסחרחורות ופינו אותם לטיפול. הייתי בטוח שעברתי את זה חלק".

שאמה הכהן התייצב בעירייה ביום שאחרי החיסון וחשב שהכל תקין, אלא שתוך זמן קצר חש ברע. "בפגישה הראשונה או השנייה הרגשתי מאוד לא טוב. פירשתי את זה כחולשה בגלל חוסר שעות שינה", סיפר ראש עיריית רמת גן, "חשתי צמרמורות וכאבי שרירים שאצלי זה סימן ברור לעלייה בחום. ביטלתי את כל הפגישות".

"עשיתי טעות ובשעה 16:00 חזרתי לעבודה למרות שהתבקשתי לנוח", המשיך שאמה הכהן, "כנראה שהגוף היה צריך עוד מנוחה. יש מלחמה בתוך הגוף שלי, אבל זה סימן מצויין כי הגוף מגיב טוב לחיסון".

כרמל שאמה הכהן נגד הנחיות משרד הבריאות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

אם זה מה שקורה לך אחרי שני חיסונים, תאר לך איך המחלה עצמה הייתה משפיעה עלייך.
"אמרו לי, 'אתה לא מצטער שלקחת את החיסון?', אמרתי - לא, אם הייתי במצב הזה בלי החיסון המצב באמת היה רע. דיברתי עם כמה רופאים וכולם היו תמימי דעים שזאת תגובה טבעית לחיסון. אמרו שב-99.99% מדובר בתופעות לוואי מהחיסון, ולא מוטציה שחדרה את החיסון ברגע האחרון. זה לא נעים, אבל אני רגוע".

עשית בדיקת קורונה?
"היום אלך לעשות את הבדיקה. רציתי להיבדק כבר ביום הראשון אבל הרופאים שדיברתי איתם אמרו לי שאין צורך, 'חבל, תנוח, אל תצא מהבית, אין צורך בבדיקה', אבל למען הסר ספק אבדק היום. בכל זאת, אני נפגש עם הרבה אנשים".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: