סמל אביתר יוספי ז"ל, לוחם סיירת צנחנים, בן 20 מגבעת שמואל הובא אמש (ב') למנוחות לאחר שנסחף אל מותו במהלך תרגיל ניווט בצפון הארץ. יוספי, שהוזנק יחד עם חבריו לצוות לניווט "בדד" במהלך ההכשרה ביחידה המובחרת, נסחף בנחל חילזון, שהוצף לאור מזג האוויר וחולץ כשהוא במצב אנוש. זמן קצר לאחר מכן הכוחות בשטח קבעו את מותו.

רון קובי, ראש עיריית טבריה ואביו של חברו לצוות של יוספי סיפר ב"חדשות הבוקר עם ניב רסקין" כיצד נודע לו על האירוע. "קודם כל תנחומינו למשפחת יוספי על האובדן, ילד מדהים, מדובר בחבר של הבן שלי וחבר לצוות. שמעתי על האירוע כמעט באון ליין", סיפר קובי והוסיף: "אחרי שזה קרה הבן שלי פתח את הטלפון ועשה הודעות למפקדים שלו, ופתאום אני קולט שאני פספסתי שיחה ממנו. חזרתי אליו ואני שומע אותו מדבר במהירות ואמרתי לו - שלח מיקום בוואטסאפ ואני מגיע. ישר יצאתי לדרך".

על זירת האירוע כפי שראה כשהגיע לשטח הוסיף קובי: "המסקנה היא אחת - מדובר ביחידה מיוחדת שצריכה לעשות אימונים מפרכים. זה לא טיול בצופים, ניתנו הנחיות לא לחצות את הנחל. לא היו אמורים לרדת לנחל. זה מקרה כואב וצירוף מקרים גרוע ביותר. פתאום החלה כמות גשם מטורפת, הנחל עלה על גדותיו. הם לא היו אמורים לחצות אותו. הצבא לא חוצה נחלים. הכאב פה זה באמת שזה לא היה אמור לקרות. מדובר בניווט בדד ששם נדרשת החלטה בשטח של לוחמים. חשוב ללמד את החיילים על שיקול הדעת שלהם בנקודות האלה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12