אחרי חודשים ארוכים שבהם שהו בביתם ולא פגשו את מוריהם וחבריהם לכיתה פנים אל פנים, תלמידי כיתות ז' עד י' יחזרו ביום ראשון הקרוב למוסדות החינוך.

"תלמידי חטיבות הביניים וכיתות י' יחזרו בראשון ללימודים בקפסולות, לפי המתווה של משרד החינוך. המנהלים והמורים מחכים לילדים באהבה גדולה ובהתרגשות, הרבה מאוד זמן שהם לא הגיעו לבית הספר", אמרה עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, ב"חדשות הבוקר".

"אנחנו שמחים כי חושבים שהילדים זקוקים לבית הספר", המשיכה דוד, "התקופה הזאת הוכיחה עד כמה המורים, ובכלל מסגרת בית הספר, חשובים לפן הרגשי והחברתי של הילדים. עם זאת, כמובן שאנחנו גם חוששים מאוד. במערכת הבריאות אומרים שהרבה מאוד מההדבקות הן בקרב ילדים כרגע".

מה הדבר הכי קריטי שצריך לקרות עכשיו לקראת הפתיחה?
"קודם כל ולפני הכל, שמירה על בריאות בית הספר על פי ההנחיות. מעבר לזה, צריך להתרכז בפן הרגשי. יש צורך של ממש בשיקום. הילדים באים אחרי תקופה מאוד ארוכה בבתים, עם חרדות, צריך לחזק את הקשרים החברתיים ולשים לב לנפש. הפערים הלימודיים הם לאו דווקא הבעיה העיקרית שלנו, אלא לחבר את הילדים מחדש".

ועדיין יש מורים, גננות ואנשי חינוך אחרים שבחרו שלא להתחסן. בעקבות הדבר הזה בתי ספר שלמים נכנסים לבידוד.
"אנחנו בהסתדרות המורים וגם המזכ"לית עצמה עודדנו את המורים והגננות להתחסן. חלק נכבד מהם אכן התחסן. אנחנו רואים עלייה, סביב 80% מצוותי החינוך שהם חברי הסתדרות המורים מחוסנים. נמשיך לעודד את זה, זה חשוב מאוד כדי למגר את המגפה".

ראש הממשלה, שר החינוך ושר האוצר מגבשים בימים האחרונים תוכנית שלפיה שנת הלימודים תוארך בחודש, עד לסוף יולי, זאת כדי לצמצם את הפערים שנוצרו במהלך השנה האחרונה. בארגוני המורים הבהירו כי הם לא מתכוונים לחייב מורים ללמד בקיץ.

"אני חוזרת על דבריה של המזכ"לית - אין מחיר לחופש", אמרה דוד, "מי שמצוי במה שעברו צוותי החינוך בשנה הזאת, יודע שהם עבדו 200% מעבר למה שהם רגילים. המורים מותשים, מאוד קשה להם והם זקוקים לניתוק הזה ולחופשה הזאת".

"עם זאת, אנחנו לא בולמים את האפשרות הזאת. בית הספר של הקיץ יכול להמשיך, זאת פלטפורמה מצויינת. אם הממשלה תביא תקציב, יהיה אפשר להרחיב אותה גם לשאר הכיתות. אנחנו לא מתנגדים. אבל, מורה שרוצה לצאת לחופשה כי הוא עבד השנה מאוד קשה והיה צריך להמציא את עצמו מחדש, ייצא אל החופשה. המורים צריכים גם להכין את השנה הבאה, החופשה נועדה גם לכך. זה לא שלוחצים על כפתור ונולדת השנה החדשה".