שובה מלכה היא הצעירה כבת 18 שנדקרה אתמול בצהריים (ב') בעפולה, על ידי פלסטיני תושב ג'נין. שובה הייתה בדרכה לבחינת הבגרות בבית הספר ושם התנפל עליה המחבל בדקירות סכין. "היא ראתה את המחבל יושב בתחנה ופתאום הוא נעמד מולה עם סכין", סיפרה אמה, מיכל מלכה, בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. "היא צרחה וצעקה אבל לא היה מי שיעזור לה. אחרי שדקר אותה היא רצה כ-60 מטר עד שהתמוטטה ליד 'ארומה' ושם ניגשו אליה ועזרו לה. אחות מבית החולים התקשרה אליי וסיפרה לי שקרה משהו מאוד לא נעים לבת שלי. בתקשורת כבר פורסם שהיא במצב אנוש אבל בבית החולים הסבירו שהיא בהכרה ובמצב יציב וזה עודד אותנו".

"הוא דקר אותה 9 פעמים בגב, היא נפגעה בריאות ובכבד", סיפרה האם על מצב בתה. "מצבה יציב ואנחנו מקווים להחלמה, כרגע הבת שלי בהכרה אבל חלשה מאוד. הבשורה הגדולה היא ששובה איתנו היום, קרה לנו נס".

מיכל ביקשה להעביר גם מסר לממשלת ישראל בעקבות מה שקרה לבתה. "זו לא פגיעה אישית בנו אלא בבטן הרכה של עם ישראל. ההנהגה שלנו צריכה להעביר מסר ברור שאזרחי המדינה חייבים להרגיש בטוחים. בנס הבת שלי ניצלה אבל צריך לעשות חשבון נפש לאומי, כי בקלות זה יכול היה להסתיים אחרת".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12