הסגר על בני ברק מתהדק, מספר חולי הקורונה בעיר הולך ומאמיר, אך בבית החולים מעייני הישועה מדווחים על מחסור חמור בציוד הכרחי לטובת הפעלת מכונות ההנשמה ומאשימים את משרד הבריאות במחדל.

"יש אצלנו בבית החולים קרוב ל-30 חולי קורונה עם מספר מונשמים שמשתנה בין תשעה לעשרה", אומר פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי של מעייני הישועה. "קשה לנו בהיעדר בדיקות וציוד, זה חלם. יש לנו מנשמים פנויים אבל אין לנו ציוד עזר כדי להפעיל אותם, כמו מוניטורים ומשאבות מזרק שאיתן אפשר לתת תרופות במינון מדויק לדקה. אנחנו במשא ומתן עם משרד הבריאות כבר שבוע".

"יש לי אפשרות לחבר למנשמים מספר מאוד מוגבל של חולים, יכולתי להגדיל זאת אם היה לי ציוד", המשיך פרופ' רביד, "למיטב ידיעתי הציוד הזה נמצא, אבל יש בירוקרטיה של הלוגיסטיקה שלא מאפשרת לנו לקבל אותו עד עכשיו. לקח שבוע עד שמשרד הבריאות בכלל התחיל לדבר איתנו, וזה היה בסוף השבוע שעבר. אני מקווה שהשבוע נקבל".

מי הכתובת שלך במשרד הבריאות? השר בבידוד.
"השר הוא לא הכתובת גם כשלא נמצא בבידוד, יש צוות שממונה על הדברים הללו. לא אפרט שמות, אבל יש אנשים שזה תפקידם. אני לא מתכוון חס וחלילה להשמיץ את השר, פשוט לא איתו אתה מדבר כשחסרים לך עשרה מוניטורים. אין ממש יד מכוונת".

אתה חושב שהצעדים שננקטים בבני ברק בימים האחרונים מסייעים למיגור הנגיף?
"מנסים לפנות אנשים חולים מבני ברק אבל מדובר רק בחלק מהחולים, אנחנו לא יודעים כמה עוד יש כי לא נבדקו מדגמים. אנחנו לא יודעים באילו איזורים יש יותר חולים. לכן, הפעולה הזאת מוגבלת בערכה. כל אדם חולה קורונה שאתה מוציא מבני ברק אתה חוסך עוד חמישה או שישה נדבקים. חולה קורונה מדביק בממוצע שניים אחרים, בבני ברק מדביק כנראה שישה או שבעה בגלל הצפיפות. חשוב מאוד להוציא אותם ולשמור על הסגר במשך מספר ימים, ואז נתחיל לראות ירידה בהדבקה".