בילוי משפחתי בחול המועד במוזיאון מגדל דוד בירושלים, כמעט הסתיים באסון כבד. רז לביא ובני משפחתו עלו על אחת האטרקציות החדשות במקום, פארק החבלים, ותוך כדי הסנפלינג השתחרר כבל הבטיחות שאליו היה מחובר לביא. הוא נפל בעוצמה מגובה רב, התרסק על הקרקע ופונה לבית החולים.

הבוקר, שוחח לביא עם ניב רסקין ותיאר את שאירע. "אשתי, הילדים ואני עלינו לירושלים ללילה אחד והחלטנו ללכת לפארק החבלים. שמענו שזה בילוי כיפי", סיפר לביא, "התחלנו באומגות. הילד עשה את האומגה הראשונה ולאחר מכן אני עשיתי אותה. זה עבר חלק. אחר כך אמרתי לו לרדת באותו מתקן שירדתי בו בהמשך, והוא לא רצה".

"ניגשתי ועשיתי את המתקן בעצמי. הבחור מהפארק רתם אותי למתקן. מהרגע שהתחלתי לרדת, אני לא זוכר מה קרה. התעוררתי בבית החולים, בבדיקת ה-CT, ולא הבנתי כלום. שאלתי את הרופאים מה אני עושה פה. כל האירוע נמחק".

לדברי לביא, עם כניסתם לפארק חוברו בני המשפחה לכבל בטיחות - שלפתע השתחרר בפתאומיות: "כשאתה נכנס לפארק נותנים לך רתמה. כשאתה מגיע למתקנים עצמם מחברים אותך עם שאקל לתוך הרתמה. הכבל מחובר למתקן ששוקל את משקל הגוף שלך ומאפשר לך לרדת באיטיות. בהתחלה הכל עבד בסדר, הוא הוריד אותי נורא לאט, אלא שפתאום, בגובה של ארבעה מטרים, הוא שיחרר אותי".

רז לביא מתאושש מהנפילה בפארק החבלים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"התעוררתי בבית החולים, בבדיקת ה-CT, ולא הבנתי כלום". רז לביא | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה הסבירו לך עובדי הפארק?
"לדעתי הם עצמם לא מבינים מה קרה. מנכ"לית המוזיאון הגיעה לבית החולים והתנצלה. בדיעבד, כשבדקתי את התגובות ברשת, הבנתי שהיו עוד תלונות על מקרים כאלה בעבר שלא הייתי מודע להן. הייתי בטוח שמדובר במתקנים בטוחים. אם הייתי חושב אפילו באלפית אחוז שיש משהו לא בטוח, לא הייתי עולה - ובטח לא הבן שלי".

המשפחה שלך הייתה עדה לתאונה הזאת.
"אשתי הייתה בהלם שזה קורה, מהצרחות של הילדה היא הבינה שמשהו לא תקין. איבדתי את ההכרה ויצא לי קצף מהפה. אני כאוב - בראש, בגב ובכתפיים. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. אני בן אדם חזק, ספורטאי שעושה טריאתלונים כל שבת. מזל שזה קרה לי ולא לבן שלי".

תגובת מוזיאון מגדל דוד: "הנהלת המוזיאון, ביחד עם החברה המפיקה את פארק החבלים, משתפות כעת פעולה עם הגורמים המוסמכים בבדיקת פרטי המקרה. על מנת לקיים בדיקה יסודית ומעמיקה, המוזיאון וכלל מתקני הפארק שקיבלו את כל האישורים ההנדסיים, הבטיחותיים והמקצועיים הנדרשים מטעם כל הגורמים הרלוונטיים ואף מעבר לנדרש טרם פתיחתו, ייסגרו עד לסיומה. אנו עוקבים אחר מצבו של המטופל ומאחלים לו החלמה מהירה".