מספר חולי הקורונה בישראל זינק הבוקר (רביעי) ל-427, רבים מהם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. נועה באר, חולה 114 ועומר ניסנוב, חולה 276, נפגשו במהלך האשפוז בבית החולים מאיר בכפר סבא והפכו מיד לחברות. השתיים מתעדות את תקופת האשפוז ביומן מצולם אך מודות כי מאחורי החיוכים מסתתר פחד גדול.

"בסרטונים אנחנו משדרות חיוביות ונראות מחוייכות, אבל הם צולמו תחת פאניקה והלם רב", סיפרה ניסנוב ב"חדשות הבוקר" ושיחזרה את הרגע שבו פגשה את באר לראשונה בבית החולים: "הגעתי אתמול ב-12 בצהריים וראיתי את נועה יושבת עם מי שמכונה 'דוקטור קינג', דוקטור דני. היה חיבור מהרגע הראשון. נועה הדריכה אותי פה והבנו שבנסיבות הלא כל כך חיוביות האלה הכרנו חברה לחיים".

לפי סיכום החקירה האפידמיולוגית, המסלול שעברה באר בימים שלפני גילוי המחלה מכובד מאוד: היא טיילה בין השאר במצפה רמון, ים המלח, רמת הגולן, עכו ותל אביב. "אני סוכנת טיולים והצטרפתי לאחד הטיולים שאירגנתי", הסבירה באר, "המשתתפים הגיעו לארץ ביום שלישי שאחרי הבחירות. נורא קשה לדעת מתי בדיוק נדבקתי וממי מבין חברי הקבוצה, לא הייתי איתם בשום מגע פיזי הדוק. היינו באותם המקומות, אותם המלונות ואותן המסעדות, וזה פשוט עבר. כמעט כל חברי הקבוצה יצאו חיובי".

"התחקיר שלי היה מאוד ארוך, נמשך לקרוב לארבע שעות", סיפרה באר, "מדובר בעשרה ימים של מסלול. חרשנו את ישראל מצפון לדרום. עד היום האחרון של הטיול הרגשתי מעולה, לא היו לי תסמינים בכלל. מהרגע שגיליתי שיש סיבה לחשוש נכנסתי לבידוד ולא יצאתי ממנו. לא היה לי מושג שאני נושאת את הנגיף, הסתובבנו בארץ מעל שמונים אנשים בלי לדעת בכלל".

ניסנוב נדבקה בקורונה במהלך מסיבה במרכז הבינתחומי בהרצליה: "במסיבה ביום שלישי באתי במגע עם חולה קורונה. חלקנו משקאות, שתינו מאותה הכוס, ככה שידעתי שככל הנראה נדבקתי ממנו", סיפרה ניסנוב, "מיד צילצלתי למד"א, זה מסוג הדברים שלא משחקים איתם. אמרתי להם שחשוב שיישלחו אלי מישהו כי אני לא מרגישה בטוב. ביום שישי התחלתי לפתח תסמינים, מין צריבה, דלקת ריאות כזאת, אבל קלילה מאוד. ביום שבת התחלתי להרגיש פחות טוב, לקחתי אקמול אבל החום שלי לא עלה מעל ל-37.5. בין יום שבת לראשון בבוקר הידיד מהמסיבה עידכן אותי שהוא יצא חיובי לקורונה".

את מרגישה כעס כלפיו?
"אנחנו שכנים פה למחלקה. אין את מי להאשים במצב כזה, אני לא מחפשת אשמים. אחר כך גילינו שנועה היא זו שהדביקה אותו, כי היא בילתה עם קבוצת אנשים בבר שהדביקו עוד מישהו שהדביק אותו. זה מין מעגל כזה. המחלה הזאת מאוד מדבקת, יש אנשים ברמת סיכון גבוהה שהמחלה תשפיע עליהם יותר מאיך שהשפיעה עלינו. תימנעו מלצאת החוצה".