הפרסומים אודות האפשרות ששר התקשורת המתפטר, איוב קרא, שקל להשתתף בתכנית "הישרדות VIP" עוררו בימים האחרונים סערה גדולה. כזכור, באתר ynet פורסם כי קרא נבחן לריאליטי המצליח, מה שעורר ביקורת רבה על כך ששר מנהל משא ומתן להשתתפות בתכנית בגוף עליו הוא מופקד.

הבוקר אומר קרא כי מעולם לא עבר אודישן לתכנית ורומז כי נעשה לו תרגיל מצד ההפקה. "זה פייק ניוז אמיתי", אמר קרא ב"חדשות הבוקר". "אני לא ביקשתי את זה, אני התחמקתי מזה. הם ביקשו ממני כמה פעמים בטלפון לבוא למפגש ולא רציתי. כשהייתי באיזור בראיון, הם עמדו על כך שאשב איתם שתי דקות. רק מאי הנעימות נפגשתי איתם לכמה דקות ודחיתי את זה. התנצלתי ואמרתי שאני ממשיך בדרכי ושאין לי זמן לזה כרגע".

לא דובר על לוחות זמנים וכסף?
"כלום ושום דבר, הכל הבל הבלים".

רן בוקר פירסם שניסית להתקבל גם ל"זוג מנצח VIP", אבל שאמרו לך ולרעייתך לא.
"זה לא שייך, זה דברים שהיו כשלא הייתי בכנסת. גם בזה אתם רוצים לעסוק? לא הייתי חבר כנסת, לא סגן שר ולא שר, לא הייתי כלום. אני אדם פרטי, מה אתה תקבע לי איפה לבוא ואיפה ללכת?".

אבל כן רצית להתקבל לתוכנית הזו.
"זימנו אותי, מזמנים אותי. יש לי חדשות בשבילך, אנשים מתעניינים באנשים פופולריים שיכולים להעלות את הרייטינג. הם טוענים, גם 'הישרדות', גם עוד תוכניות שאני לא אגיד עליהן, שאני מרים את הרייטינג. לא בגלל שאני שר התקשורת, בגלל שאני איוב קרא. מה לעשות, יש לי רייטינג, אנשים אוהבים אותי".

לאחר התפטרותו מהממשלה, תקף קרא את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, על רקע טענותיו כי בליכוד סיכלו את מינויו לשגריר ישראל במצרים. "הרגשתי שמנסים לפגוע בי, לחסל אותי, לא חשבתי שראש הממשלה בעצם חלק מזה", אמר קרא. "איוש משרד השגריר בקהיר היה עבורי ערך עליון, התברר לי שזה הוצע לי סתם".

למה החלטת להתפטר?
"כאשר אתה רוצה לטהר את שמך אחרי התקפות של חודשים שאתה לא מבין מה מקורן, כדי להביא לחיסולך הפוליטי, אתה לא יכול להישאר בתוך ממשלה או לעשות פעולות שיציירו אותך כמישהו לא אמין".

למה כולם הפנו לך גב? אולי הבעיה היא בך?
"כאשר ביטן, אמסלם ושות' ניסו לפגוע בי, חשבתי שזה לא מתואם עם לשכת ראש הממשלה. אחר כך התברר לי שחלק מלשכת ראש הממשלה פעלו נגדי, הזיזו אותי ממקום 29 ל-40. אמרתי שאני סולח כי ראש הממשלה הבטיח לי להיות שר. אחר כך אמרו לי שחשוב שמדינת ישראל תהיה במצרים, הסכמתי וקיבלתי את זה, התברר לי שכוחות השמאל והקרן החדשה תקפו את המינוי ולא הבנתי למה. התברר לי שנרתעו מהם ולא אמרו לי".

מה אמרו לך לגבי המינוי לשגריר?
"אמרו לי שבודקים. זה כל הכעס שלי. ידעתי ממשרד המשפטים שברגע שאמרו לי, הם ירדו מזה. אמרו להם להפסיק את הבדיקה. אני מבין שמתקופת הפריימריז עד עכשיו המטרה היא להחליש אותי מסיבות שאני לא אכנס אליהן עכשיו, אני אדבר עליהן בבוא היום. האיש שהכי הרבה אהבתי, הכי הרבה מעריץ, הכי הרבה סוגד לו, כי אין כמוהו, אבל הדבר הזה זה הקש ששבר את גב הגמל, לא האמנתי שהוא יעשה לי את זה".

בדיעבד, אתה מצטער על החנופה לראש הממשלה?
"אני לא מצטער על שום דבר שעשיתי לראש הממשלה, כי זו דרכי. אני נאמן לדרכי, נאמן לאנשים, יש לי הכרת הטוב, אני מצפה שזה לא יהיה חד צדדי אלא דו צדדי. אני רואה את כל הציבור מאחוריי, אני כל כך פופולרי ברחוב, כולם לא מבינים איך זה קרה".

אבל לא הצביעו לך בפריימריז, סיימת במקום נמוך.
"זה לא נכון. תראה כמה כוחות שוק באו ביחד כדי לעצור את הפופולריות שלי. קבעו שאני לא דרוזי, מה לעשות שאני ישראלי וציוני יותר מכל היהודים. אז מה? אז זה אומר שאני לא דרוזי בתעודת זהות?".

יש דיווחים שמאז הבחירות נעלבת ולא דרכת במשרד התקשורת. שאתה מחרים אותו.
"כתבו ב'דה מרקר', שהוא לא מאוהדיי, שאני שר התקשורת הכי טוב שהיה אי פעם בישראל. אני נמצא במשרד התקשורת, הייתי היום, אתמול ובשבוע שעבר. אני לא חייב לחתום כרטיס שמונה שעות".