קרב בין כוחות הביטחון לשלושה מחבלים בצומת גבים: לפנות בוקר התקבל דיווח על הימצאות מחבלים בצומת גבים, סמוך לשדרות. תושבי שדרות התבקשו להסתגר בבתיהם ולנעול דלתות. כינרת רוזנפלד, שנצורה בביתה זה היום השלישי, תיארה הבוקר את הסיטואציה הקשה שבה נמצאים התושבים באזור.

"אלה ימים קשים מאוד, גם בשדרות וגם בכלל במדינה. המציאות פה, מיום שבת בשש וחצי, בשמחת תורה, זה לא חלום בלהות, זה חלום שהתגשם. כבר עשור מדברים על התרחיש הזה, שזה מה שהם רוצים, שזה מה שהם מתכננים".

"אנחנו משתדלים להחזיק ראש, להיזהר כל הזמן. אנחנו שומעים הדי פיצוצים וירי, ממש מעל הראש. קמנו למציאות הזויה, אין מילה אחרת. נצורים בבתים, הדלתות נעולות. כל רגע אנחנו מקבלים דיווח על עוד ועוד ניסיונות חדירה ועל עוד מחבלים שמסתובבים חופשי, וזה לא נגמר. זה אירוע מתגלגל. אנחנו מבינים שעכשיו נדרש מאיתנו האזרחים פשוט להקשיב להנחיות ולהקפיד עליהן, כי הן הנחיות מצילות חיים".

איך את מנגישה את המצב לילדים שלך?
"כשאתה בשדרות אתה לא צריך לשאול כלום, אתה שומע הכל וקולט הכל. אתה מבין שיש פה אירוע חריג. מסתובבים לנו פה חיילים ברחובות עם קסדות, אפודים ונשקים דרוכים".

מה חשוב לך שיקרה עכשיו?
"אני רוצה שתהיה אחדות בעם. מספרים לנו עשרה חודשים שאנחנו לא עם אחד, שצה"ל לא מסוגל, שאין לנו כוח, שאין מתנדבים, ששירות הצבא נפגע. בא אויב אכזר וברגע מספר לנו שהמתפלל הקשיש משדרות, שהרוסיה שרצתה לנסוע לים המלח לטיול עם החברות שלה, שבחור מתוק שרוצה לעשות ריצה ושחבר'ה ששמחים ורוקדים במסיבת טבע, כולם עם אחד. מה שקרה פה זו קריאת השכמה לנו כאומה. אנחנו עם אחד, לא יהודה וישראל. אנחנו לא שונאים אחד את השני. גם מתוך השבר הזה אפשר לייצר ביטחון. צריכים אחדות בעם, להוריד את האגו ואת הפוזות. שמעתי את גנץ אתמול אומר: 'אנחנו ניכנס, אם'. תפסיקו, קיבינימט. הם לא מבחינים בינינו, זה לא מעניין אותם. הם רואים אותנו כאחד - אז למה אנחנו לא?".