מהומה בבית המשפט המחוזי בנצרת עם פתיחת שלב ההוכחות במשפט החוזר של רומן זדורוב. כשראש צוות החקירה המקורי בתיק, נצ"מ יורם אזולאי, עלה להעיד, אמה של תאיר ראדה ז"ל התפרצה עליו וכינתה אותו מנוול, עבריין ושקרן.

הבוקר (רביעי) הסבירה אילנה בשיחה עם ניב רסקין מה גרם לה לאבד את שלוותה. "מלכתחילה, עוד לפני שהגענו למשפט, פסלתי את ראש הצח"ם דאז. הוא משקר, מביא את כל הלא-אמת בפרשה", טענה ראדה.

"מדובר על אותה טביעת נעל שהייתה בזירה ועליה ניגר הדם. שאל אותו השופט על התיאוריה שלו, והוא אמר שכשהזעיקו אותו מעכו, ביקש שיעשו את הזירה סטרילית ושאנשים ייצאו משם. כשהוא הגיע לזירה, הוא ראה לטענתו מלא אנשים עוד מסתובבים שמה - וביניהם אחד הבנים שלי, שזה שקר וכזב. כשהוא הזכיר את הבנים שלי, זה דבר שלא יכולתי לשאת".

אילנה הבהירה כי בניה מעולם לא דרכו בזירת הרצח. "ביום של הרצח בניי היו בסערת רגשות. הם סיפרו לי את מה שעברו באותו היום ואיך הרחיקו אותם ושמו אותם בשער בית הספר. כל השנים הילדים שלי הורחקו מתוך כבוד ורצון שלהם להיות רחוקים מהדבר הזה, וזאת פעם שנייה שראש הצח"ם עושה מניפולציות כאלה ונוגע בדברים הכי קשים אצלי, בילדים. הפעם הראשונה הייתה כשהוא לקח תמונה חשופה של הגופה של תאיר והניף אותה בבית המשפט. את המניפולציות שלו אני כבר לא מוכנה לאכול, גם לא לכבד אדם עם דרגות ומדים".

את מרגישה שבמשפט הזה העניינים מתנהלים אחרת?
"היום, אחרי 15 שנה שבהן אספתי וחקרתי, אני יודעת הרבה יותר. אנחנו רק בתחילת המשפט, סך הכל היום הראשון, יש עוד דרך לפנינו. אתמול התאכזבתי כי בפגישה המוקדמת עם הפרקליטות הן הביאו את כתב האישום החדש, שממחזר את עצמו למעשה. חוזרים על אותם דברים שבעליון נפסלו, כמו אותן טביעות נעליים ואותו סכין משונן. אחרי 15 שנה אתם באים ואומרים שזאת ראייה ששייכת לרוצח?".

נצ"מ אזולאי סיפר בעדותו שעוררה את הסערה: "כשהגעתי לזירה הייתה מהומה, הרבה אנשים. נדמה לי שראיתי גם את אחיה של המנוחה מנסה להתפרץ לשירותים". עוד סיפר ראש הצח"ם דאז אודות החקירה, "הגיע אלינו מידע שתאיר הייתה עדה לעסקת סמים, ואולי ככה רצחו אותה. בדקנו גם את המידע הזה". המשפט החוזר צפוי להימשך לפי ההערכות כשנה, במהלכה שוהה זדורוב במעצר בית בתנאים מגבילים.