אמילי מולנר בת הארבע שנמצאת על הרצף האוטיסטי, טסה לפני חצי שנה עם סבתה לסנט פטרסבורג שברוסיה כדי לעבור סדרת טיפולים. במהלך סוף השבוע גילו הוריה של אמילי שהיא מעוכבת על ידי הרשויות ברוסיה ולא יכולה לחזור ארצה, בטענה שעברה על החוק בכך ששהתה במדינה מעבר לזמן המותר לה בויזה.

"הילדה שלנו על הרצף האוטיסטי ולפני חצי שנה החלטנו לשלוח אותה לרוסיה, לטיפולים מאוד אפקטיביים שמקדמים ילדים בצורה טובה", סיפר אביה של אמילי, יגאל מולנר, ב"חדשות הבוקר". "שלחנו אותה עם סבתא שלה שהיא אזרחית רוסיה כדי שתעבור איתה את הטיפולים. במהלך התקופה הזו בדקנו את נושא השהייה שלה, שאלנו אם צריך להאריך את הויזה מעבר לשלושה חודשים ונאמר לנו שאין צורך".

במהלך סוף השבוע כשאמילי וסבתה נסעו לשדה התעופה כדי לעלות על טיסה ארצה, נאמר להן שאמילי לא יכולה לחזור לישראל. "הם אמרו לסבתא שהיא יכולה לעלות ארצה, אבל הבת שלנו לא כי היא עבריינית", סיפר מולנר, "זו בדיחה מאוד עצובה. מה הם ציפו, שהיא פשוט תשאיר אותה בשדה התעופה? הם לא נתנו שום אלטרנטיבה, פשוט שלחו אותה להתמודד עם הסיפור הזה. זו ילדה עם צרכים מיוחדים, ללא קליע וללא סמים, פשוט ילדה שרוצה לחזור אל ההורים שלה. הבת שלי היא אזרחית ישראלית לכל דבר, היא נולדה וגדלה בארץ".

איך אתם פועלים כעת?
"פנינו אתמול בבוקר למשרד החוץ שאמר שהם יטפלו בזה בראשון או בשני. פנינו לקונסוליה בסן פטרסבורג שאמרו, 'חברים, יש פה עבירה על החוק הפדרלי הרוסי, תשכרו עורכי דין ותתמודדו בעצמכם'. רק דרך קשרים אישיים שלנו פנינו לקונסוליה במוסקבה ושם מתחיל איזשהו תהליך".

אתה חושב שיש קשר בין הסיפור שלכם לזה של נעמה יששכר?
"אני ממש מקווה שלא. זו אטימות תרבותית. משרד החוץ שלנו לא עושה דבר ולא נוקף אצבע כדי לעזור לי להחזיר ארצה את הבת שלי".