אירוע חריג הלילה בגבעת זאב: חתונה המונית שבמהלכה 100 איש חגגו בניגוד לתקנות, הסתיימה בפשיטה של כוחות משטרה ומג"ב על הבית. לעבר השוטרים הושלכו צלחות ובקבוקי זכוכית ועימות אלים התפתח בין הצדדים.

אורי פולק, אבי הכלה, תיאר ב"חדשות הבוקר": "חתונת בתי הייתה אמורה להתקיים באולמי שרון בתלפיות, אבל היא בוטלה עקב הסגר. השתדלתי לעשות את החתונה בבית, לפי כל ההנחיות. בתוך הבית היו רק בני הבית, אנחנו משפחה גדולה בלי עין הרע, יש לי 13 ילדים. בחוץ היו 20 איש מהמשפחה של הכלה ומחוץ לכביש עמדו כמה חברים של החתן, שמעו את החופה וחתכו משם".

"פתאום הגיעו שתי שוטרות ונכנסו לבית", המשיך פולק, "שוטרת אחת הוציאה פלאפון מהכיס והתחילה לצלם בברוטליות. אשתי כנראה עשתה לה עם היד סימן של 'לא לצלם' או הסתירה לה את המצלמה, וזה הדבר שהלהיט את השוטרת".

בשלב זה השוטרות קראו לתגבורת ואל הבית הגיעו כוחות רבים. "הגיע הקצין, ביקשתי לדבר איתו אבל הוא ישר שאל 'איפה האישה?', הביא איתו 15-20 מג"בניקים. הבן שלי לא רצה שייקחו אותה, אז הוא עמד לפניה. השוטרים תפסו אותו, חנקו אותו והעיפו את אשתי אחורה. אחרי שהוא היה עצור עם אזיקים, הם לקחו אותו למטבח ופוצצו אותו בבוקסים לפנים, כולל בקבוק על הראש. באתי לשוטר מאחורה וניסיתי למשוך אותו מהצוואר כלפי מעלה כדי שיירגע קצת, הוא חונק את הילד, ופתאום נחתכתי. יכול להיות מהבקבוק שהיה לו ביד. עשו לי ארבעה תפרים ביד. הכלה התעלפה, הילדות הקטנות שלי בכו וכל החתונה נהרסה".

המשטרה טוענת שבבית היו הרבה יותר אנשים ממה שמותר בתקנות.
"לא, המקרה פורסם ברשתות, לאנשים כאב והם באו לפה לנחם ולהיות עם המשפחה ועם החתן והכלה. זה לא אנשים שהזמנתי לאירוע, זה בכלל היה אחרי התקרית, אז שלא יבואו, יזייפו ויביאו תמונות ויגידו שהיו 70-80 איש. דאגתי שבכל שעה יתחלפו האנשים, כולם היו עם מסיכות והכל היה לפי התנאים והכללים".

עם היד הלב, אתה מוכן להודות שגם אתם הייתם לא בסדר?
"כשאחים רואים את אח שלהם שותת דם מכל הפרצוף והשוטרים עוד ממשיכים לתת לו בוקסים, לא תנסה לגונן? לעשות משהו? זו הייתה הגנה עצמית נטו, לא הייתה פה שום תקיפה".

תרצה להגיד משהו לשוטרים שהיו אצלך בבית אמש?
"כל בוקר בתפילה אנחנו אומרים 'הריני אוהב כל אחד מבני ישראל כנפשי ומאודי'. על כל האנשים שפגעו בי עד היום היה לי צער כששמעתי אחר כך שקרה להם משהו, אבל על השוטרים לא יהיה לי צער. לא יכאב לי עליהם. אתם כאלה רעים, הרסתם חתונה. גם אם אתה חורג ויש לך עוד חמישה אנשים בחצר, ככה להתנהג? להרוס אירוע? לשלוח אבא ובן לבית החולים? השם ירחם אם ככה המדינה שלנו נראית".

חברי הכנסת החרדים כבר מאיימים לפרק את הממשלה בעקבות האירוע הזה.
"כי יש פה משהו נגד חרדים. אל הים בתל אביב אנשים הולכים חופשי ולא עושים כלום, אין מעצרים. בבלפור יש את ההפגנות, זה מותר. אבל חתונה של זוג, ועוד באירוע מצומצם שבמצומצם, אסור. אם תסתכלו בתמונות הראשונות מהאירוע, תראו שיש בחצר יותר שוטרים ומג"בניקים מבני אדם. היו אנשים בודדים ממש".

תגובת מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן: "לצערי, במקום שיישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק".