אחרי חיפושים ממושכים ולא מעט תקווה מצד בני המשפחה, אתמול (שני) איתרו כוחות מג"ב והמשטרה את גופתה של הנעדרת ספיר נחום, בחורשה מיוערת בסמוך ליישוב איבטין. הלוויתה צפויה להיערך היום, אך עדיין לא נקבעה שעה.

בן הזוג לשעבר של ספיר ז"ל, וולא רובין חלאילה, עצור בחשד למעורבות בחטיפה וברצח, כמו גם אחיו. המשפחה קוראת לפעול נגד השניים בחומרה.

"זה מאוד קשה. ציפיתי שהבת שלי תחזור הביתה, תפתח את הדלת ותגיד: 'אמא, חזרתי'", סיפרה הבוקר בדמעות אמה של ספיר, סוזי. "אמרתי לילדים שלי שיש לי הרגשה שהיא חיה. בסוף לא. אני מבקשת מהשופט שיירחם על הנכדים שלי ויקבל את גזר הדין הכי קשה. שיעניש אותו קשות ואת מי שהיה שותף לבלגן הזה".

לדברי סוזי, בסמוך להיעלמות חשה כי משהו רע עומד לקרות וחששה כי בן הזוג לשעבר יפגע בבתה. "אמרתי לבתי: ספיר, תקשיבי לי, תתרחקי ממנו. אל תקשיבי לו. ספיר אמרה, 'אמא, אין כלום בינינו. אני רק רוצה לדבר איתו כשיש משפט על אבהות'. הרגשתי שהוא יעשה לה משהו, היא לא הקשיבה ולמחרת זה קרה".

ספיר הייתה מאויימת? היא פחדה ממנו?
"לא יודעת, בדרך כלל היא הייתה מספרת לי. לא היה נראה עליה בכלל. בבוקר יום חמישי אני הערתי אותה בשביל שתארגן את הילדה, כי הילד לא הרגיש טוב. היא התארגנה ולפני שיצאה אמרה לי, 'אמא, חלמתי שבאת להעיר אותי'. אמרתי לה: זה לא החלום, זו המציאות. היא לקחה את הילדה ולא חזרה".

איך את מאז היוודע הבשורה הקשה?
"כולנו בלי מצב רוח. בוכים בבית מצב אחד, אבל שותקים בגלל הנכדים שלי. הנכדה מנקה לי את הדמעות. 'טטה, למה את בוכה? איפה אמא?'. אמרתי לה שאמא הלכה לכל החיים. הנכדה באה לבתי השנייה ושאלה, 'עדן, איפה ספיר נחום? איפה אמא?'. כשמפקד התחנה ראה את זה, לא היו לו מילים לדבר. הוא נחנק מדמעות. אני רוצה להגיד תודה רבה למפקד התחנה, לכל השוטרים, המג"בניקים, היס"מ, הפרשים, אני מצדיעה להם. תודה לשכנים שתמכו, עזרו ועשו בשביל הבת שלי והנכדים שלי. אני מבקשת מאוד שתעזרו לנו".

ספיר נחום (צילום: באדיבות המשפחה)
ספיר נחום ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

החיפוש אחר ספיר ז"ל, תושבת עכו ואם לשניים, ארכו נמשכו כ-12 ימים ובמהלכם עשרות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, ביצעו חיפושים וסריקות בשטחים נרחבים והשתמשו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לרבות רחפנים. בתום הליך זיהוי הגופה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והאישור כי מדובר בספיר, אמרה אחותה, עדן: "הבשורה הזאת באמת מצערת מאוד. אכן הגופה של ספיר נמצאה, אנחנו אומרים את זה בכאב מאוד גדול. אנחנו מקווים שספיר תשמור עלינו. מי שיצטרך לשלם על הדין הזה, ישלם ובגדול".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לאירוע במליאת הכנסת: "משתתף בצער המשפחה של ספיר, מקווה שנגיע בקרוב לחקר האמת". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו השתתף גם הוא בצער המשפחה: "אני מביע צער עמוק בפני משפחת נחום על מותה של בתם ספיר. עם ישראל כולו משתתף בצערכם".