בצל ההתפרעויות הגוברות והאלימות החוזרת מידי יום, תושבי הדרום מרגישים מופקרים לנוכח המציאות אליה נאלצו להתרגל. ביום ראשון האחרון, רעולי פנים עם אלות נכנסו לפיצרייה משפחתית, ושודדו באלימות את שני המוכרים שנכחו במקום.

גיא נבון בן ה-17 היה לקראת סגירה כשכל זה קרה, והבוקר (שלישי), בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", הוא משחזר את התקרית הקשה שעבר. "נכנסתי להתקף חרדה, לפאניקה. כרגע אני לא חושב שאני יכול לחזור לעבוד, זה מדליק בי טריגר".

גיא סיפר שבתקופה האחרונה בכל יום יש שוד אחר באזור, אך הוא לא האמין שזה יגיע גם אליו. "הכל התחיל בשעה 00:02, בדיוק שלחתי הודעה לבעלים של הפיצה שאני לקראת סיום. באותו רגע אני מרים את הראש, מסתכל ימינה ורואה שני רעולי פנים עם אלות עבות מאוד מעץ. הם נכנסים וצעקים 'זה שוד, שים ידיים על הראש ותיצמד למקרר'".

תחילה, השודדים ניסו לפרוץ את קופת העסק בכוח עם האלות, אך לאחר ניסיונות שנכשלו הם פנו לגיא, והוא סיפר על השתלשלות האירועים: "הם באו אליי עם אלת העץ ואמרו לי "תפתח את הקופה או שתקבל את זה בראש". כמובן שפתחתי את הקופה". באותם רגעים, גיא אומר שהוא לא האמין למה שמתרחש. "זה בדיוק כמה בסרטים – פתחתי את הקופה ורציתי שהם יקחו ואת הכסף וילכו כמה שיותר מהר". 

רעולי פנים שדדו פיצרייה ותקפו מוכר בן 17 (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"זה היה כמו בסרטים - רציתי שזה יגמר" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בפיצרייה נכחו גם לקוחות נוספים, אשר ישבו בשולחן ליד הקופה בעת השוד. תחילה, הם לא שמו לב למתרחש סביבם. "ברגע שנפל להם האסימון שזה שוד, אחת הבחורות ניסתה להרים את הטלפון. אחד השודדים קלט את זה ואמר לה 'אם אחד מכם זז אני הורג אותכם', והוא עשה את זה עם עיניים מלאות שנאה".

אתה מנסה לדבר עם השודדים תוך כדי?
"הם דיברו ביניהם ערבית ולא ניסיתי לדבר איתם. הם היו בעולם משלהם, לא יכולתי לעשות כלום, לא יכלתי להגיד כלום ופחדתי שברגע שאגיד את המילה הכי קטנה אני אקבל מכה ויקרה לי נזק בלתי הפיך".

את מי הזעקת אחרי השוד?
"העובד שאיתי התקשר מיד למשטרה, אני לא יכולתי לדבר. התקשרתי ישר לבעלים של הפיצה שהוא אחי הגדול ולאבא שלי ואמרתי להם ששדו אותנו. לא הצלחתי לדבר, נכנסתי להתקף חרדה, לפאניקה. לא הצלחתי לנשום, רעדתי. הם הגיעו לפה בטיל ולא הצלחתי לתפקד, בא לכאן אמבולנס".

אתה יכול לחזור לעבוד?
"כרגע אני לא חושב שאני יכול לחזור לעבוד פה, כי כל זמן שאני פה אני מסתכל למקום שהם ברחו וזה מדליק בי טריגר".

מדברים הרבה על זה שהדרום הוא סוג של מערב פרוע.
"
אני יכול להגיד שמה שרואים בחדשות זה לא הכל, יש דברים על בסיס יומיומי שלא מראים בחדשות - ההשתוללויות בכבישים ובכל דבר אפשרי. אין פה טיפול".