לאחר שאבי גבאי הדיח את ציפי לבני בשידור חי ממפלגת המחנה הציוני השבוע, עכשיו מגיעים הסקרים. בסקר שפורסם אתמול בחדשות עולה כי אחרי פירוק המחנה הציוני, מפלגת התנועה בראשות לבני זוכה ל-5 מנדטים, ומפלגת העבודה בראשות גבאי מקבלת 8 מנדטים, מנדט אחד פחות בהשוואה לסקר הקודם. בסקר שנערך עבור כאן 11, לבני מתרסקת ולא עוברת כלל את אחוז החסימה.

בתגובה לשאלת ניב רסקין האם היא מוטרדת מהסקרים, עונה לבני: "ערב בחירות כולנו מוטרדים מהסקרים, אבל אני מאוד שלמה עם זה שהיום אני יכולה לפנות לציבור, שישפוט את עמדותיי וניסיוני, על מה אני נלחמת. זה הרבה יותר טוב מלהיות תלויה בוועידת מפלגת העבודה. אני נמצאת בסקרים עם אמון ציבור שדומה למה שקיבלתי בשנת 2013, וזה אחרי שהייתי במשך כל השנים האחרונות חלק משותפות, מתחת לאחרים, לא בפרונט. בעיני זה מאוד מחזק".

לבני חיפשה חיבורים כדי לחזק את גוש השמאל-מרכז, מה שהיווה את עיקר המחלוקת עם גבאי, שראה בה כמישהו שמנסה לחתור תחתיו. לדבריה, היא עדיין מחפשת לעשות זאת. "החיבורים נעשים עם אנשים שהם שותפים לדרך שלי. אם נראה לך שאני מחפשת מפלגה כדי למצוא מקום בכנסת הבאה, אתה טועה. חיפשתי חיבורים כדי להחליף את נתניהו. כיום יש שורת מפלגות ורסיסי מפלגות שקיימת בין המרכז ועד השמאל. נתניהו הקפיא את התהליך המדיני, גוזר עלינו מדינה דו לאומית, וחי עמוק בתוך שחיתות. חייבים לאחד כוחות ולעמוד כחומה בצורה כדי להחליף אותו".

על הפרידה מהמחנה הציוני ומגבאי היא אומרת: "לא נהניתי להיות בחודשים האחרונים במחנה הציוני, אבל התחייבתי לא לעזוב, חשבתי שלא נכון לשבור אלא נכון לאחד".

- גבאי התראיין ב"ידיעות אחרונות" ואמר: "בשכונה למדתי שאם מרביצים לך אתה מחזיר ולא רץ לעשות שלום".

לבני: "גם אני גדלתי בשכונה. בשכונה שבה גדלתי כשמישהו ניסה לאיים על כולנו, כל הילדים ירדנו, עשינו חומה, היינו ביחד נגד מישהו".

- הוא אמר שלא תמכת בו.

"אמרתי בהרבה ראיונות שהוא המועמד לראשות הממשלה. היום ברור שמבחינת היכולת להיות ראש הממשלה, הוא לא נמצא שם. אני לא הולכת להתעסק 97 ימים לפני הבחירות במה אמר עליי אבי גבאי. הוא לא חשוב. אני לא הולכת להשיב אש למקורות הירי. אני הולכת להשיב אש למי שמוביל את ישראל בעיני לאסון, שזה נתניהו".

לאחר ההדחה המפתיעה בשידור חי, היא מספרת כי סימסה לבעלה נפתלי, שהיה בישיבה. "תקופה ארוכה ניסיתי לייצר גוש, רציתי שנעשה את המהפך הגדול. ואז נכנסנו לתוך מערכת בחירות שבה אבי גבאי אומר שהקמפיין לא יהיה על העמדות שאני מאמינה בהן, שלא כדאי לתקוף את ביבי, כי זה לא הסנטימנט הציבורי, שהוא צריך לעמוד במרכז הקמפיין ומסרב לחיבורים. אבל הייתי מחויבת, הייתי כלואה, והתלבטתי מה לעשות. אחרי כמה לילות ללא שינה, באקט מכוער לתפארת, שהוא חושב שהוא עושה את עצמו גבר גבר, הוא בעצם שחרר אותי. אחרי אי הנעימות הנוראית וההפתעה, בין חדר ישיבות הסיעה לבין החדר שלי, הרגשתי שאני יכולה לנשום, יכולה להגיע לציבור ולבקש את אמונו"

- הייתה לך ביד הסכמה? חבירה לגנץ, לפיד, מישהו?

"הצעתי לכל אחד את אותו רעיון שאומר, דמיין מסיבת עיתונאים, לא מהסוג שראינו שלשום, אלא כזו שבה נעמדים מנהיגים שיש להם ניסיון ועמדות, ואומרים שמנו את הכול בצד כדי להתאחד ולהחליף את נתניהו. חלק כן הסכימו, חלק לא. לא רוצה להיכנס לפרטים".

- פורסם שקיבלת פניות מחברי כנסת מהעבודה לחבור אלייך.

"היו כאלה בעבר. מאז הפרידה, אני בקשר איתם, אבל הבהרתי שאני לא מפצלת את מפלגת העבודה".

- גבאי אמר שלא הבהרת שתסרבי להיות שרה בממשלת נתניהו.

"אם הייתי רוצה להיות שרה, כבר הייתי מתראיינת עכשיו מתוך תפקיד שרת החוץ, שהוצע לי לפני שנתיים. אני ארבע שנים הייתי באופוזיציה, כי לא הייתי מוכנה להיות בממשלת נתניהו. לאף אחד אסור להיות חלק בממשלה שלו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12