ביום ראשון הקרוב תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב יחזרו לבתי הספר ובנוסף ייפתחו הקניונים, חדרי הכושר, בתי המלון, ההופעות, המוזיאונים ואירועי התרבות והספורט - זאת למחוסנים ומחלימים בלבד, תוך הצגת דרכון ירוק.

חילי טרופר, שר התרבות והספורט וחבר מפלגת כחול לבן, טען בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" כי מדובר בפתיחה זהירה ואחראית: "הפתיחה הזאת נראית לנו מאוזנת ונכונה. יש פקטור שלא היה בעבר - כמעט ארבעה מיליון מתחסנים. אני מניח שתהיה לה השפעה על התחלואה, אבל מכיוון שרוב האנשים בקבוצות הסיכון כבר התחסנו, היא פחות תשפיע על התחלואה הקשה. זאת הזדמנות להגיד לאותם חצי מיליון ישראלים מעל גיל 50 שטרם התחסנו - לכו להתחסן".

טרופר העריך כי תלמידי כיתות ז' עד י' יחזרו למוסדות החינוך בחודש הבא: "מאמין שכבר בפעימה הבאה גם תלמידי הכיתות שטרו חזרו - יחזרו לבתי הספר. אני משתדל בכל ישיבות ממשלה להעלות את הסוגיה הזאת. נקבע שיתקיים דיון ספציפי על כיתות ז'-י', תלמידי הכיתות הללו אמורים לחזור בפעימה הבאה, לפחות בערים הירוקות, הצהובות ובכתומות לפי מדדי החיסונים. לא שכחנו את ז'-י' לרגע, החינוך צריך לחזור".

אתה לא מובך כשאתה רואה את ההדלפות מישיבות הממשלה?
"בכנות, יש רגעים שאני, כאזרח, נבוך ומתעצב. זאת תקופה כל כך קשה ומסובכת, בואו לפחות נחסוך את מה שלא חייבים לעשות, כמו לערבב פוליטיקה במקומות של בריאות וכלכלה. רוב הדיונים הם רציניים וגם המחלוקות ענייניות, לכן אני מתעצב מאוד כשבנימין נתניהו מאשים את בני גנץ שיש לו דם על הידיים או אחריות למתים. אלה המקומות שבהם השיח מפסיק להיות ענייני ומתחיל להיות נמוך, פוליטי ומיותר".

כחול לבן עומדת כרגע על ארבעה מנדטים בלבד בסקרים. האם תפרשו כדי שלא לבזבז קולות לגוש המרכז-שמאל?
"המגמה היא דווקא הפוכה, הפסקנו לדמם מנדטים ואנחנו אפילו טיפה מתחזקים. אני מאמין שנתחזק אפילו יותר. האתגר שלנו הוא לייתר את השאלה הזאת. כשנדבר בעוד חודש, התוצאות יהיו אחרות. ראיתי אתמול סקר שבו אנחנו עומדים על שישה מנדטים. מדובר ב-150-200 אלף ישראלים שעדיין מאמינים בדרך האחראית, המתונה והעניינית. ב-34 הימים שנותרו עד הבחירות נעבוד קשה כדי להגיע לשם בתוצאה טובה יותר".

אתם טוענים שפתיחת המשק היא בזכותכם, אבל לפי הסקרים הציבור לא מבין את זה.
"יש אנשים שמצייצים יותר טוב ממני וצועקים יותר חזק ממני, אבל אני עסוק בעשייה. הבטחתי שהתרבות והספורט לא יידחקו לסוף, והנה הם נפתחים בשבוע הבא. כשהבאנו את פתיחת המשק לממשלה היו שלעגו לנו וצחקו עלינו, היום כולם מדברים בשפה הזאת. אנחנו לא גלגל רזרבי בממשלה, אנחנו מחזיקים אותה. הציבור יותר חכם מכולנו, רוב הישראלים יודעים שאם לא נהיה שם אחרי ה-23 במרץ, יהיו פה סכנות מאוד גדולות".