דניאל ולנסי, בת 26 מירושלים חזרה לדירתה מהלימודים, וגילתה כי הדלת לביתה פתוחה. מהר מאוד היא הבינה שמשהו קורה בדירה, ואדם זר נמצא בתוך חדר השינה שלה. דניאל התקשרה למשטרה, ויחד איתם ועם חברה הטוב גליל, לכדו את הפורץ.

"חזרתי הביתה מהלימודים",  שיחזרה דניאל, "עליתי במדרגות וראיתי שהדלת פתוחה, הבנתי מיד שזה לא אמור להיות ככה. התקשרתי לגליל, חבר טוב שלי, שיבוא לעלות איתי ואז בזמן שהמתנתי וחשבתי על כל מה שגנבו לי, ראיתי שמישהו מזיז את הווילון וסוגר את האור. אז הבנתי שיש שם מישהו".

איך התחושות באותו רגע?
"התחושה הלא נעימה הגיעה אחרי, באותו רגע היה צריך לתפוס אותו".

את מתקשרת לגליל, ואז מה?
"המשטרה כבר הייתה בדרך וגליל חיכה למטה. הדלת הראשית נטרקה מהרוח ואז הבנו שהוא שמע אותנו. עדכנתי גם את המוקדנית. אחרי כמה דקות הוא יצא מהדלת הראשית, ראיתי אותו מולי".

הוא יוצא מהדירה עם דברים?
"בכיסים, לא ראיתי עדיין דברים".

ומה את עושה כשהגנב מגיע אליך?
"הוא לא הגיע אלי, הוא ירד במדרגות ושמעתי אותו אומר 'אני אינסטלטור', גליל שאל אם הזמנתי אינסטלטור ואז ועניתי שלא".

ומה אז קרה?
"הוא יצא מהדלת הראשית וגליל אמר לו באסרטיביות 'תשב עכשיו', הפורץ היה מאוד מבוהל ודיבר על זה שיש עוד מישהו בדירה. עדכנתי את המוקדנית והגיעו הרבה כוחות. המשטרה פעלה מדהים".

לא פחדת שהוא ישלוף סכין?
"אני פחדתי והייתי רחוקה, אבל סמכתי על גליל".

שוטרי תחנת לב הבירה הגיעו תוך פחות מחמש דקות למקום, עצרו את הגנב, וגילו שהוא עבריין מוכר שהשתחרר רק לאחרונה מהכלא על עבירות דומות. "עשיתי סריקה בבית וראיתי שחסר כסף. ירדנו למטה, אמרו לו לרוקן את הכיסים וראיתי אותו מוציא את השקיות של הטיפים שלי".

הצעירה שלכדה פורץ משחזרת - אקסטרה 2 (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12

מה קורה עכשיו בלילות? את לא מפחדת אחרי אירוע כזה?
"בלילה פחות, יותר בשעות הערב או כשאני מנקה. היו לי רגעים קשים, אבל יש לי חברים ומשפחה שאפשר לבקש מהם חיבוק. את החלק המאתגר עברנו, עכשיו זה להבין מה היה שם ולנסות לשמוח מהתמודדות עם זה".

איך הוא נכנס לדירה?
"דרך החלון".

לסיום, פנתה דניאל לצופים ואמרה, "יש מה לעשות ברגעים כאלה. אפשר ורצוי לפנות למשטרה ולחברים. חשוב להכיר את השכנים. כולנו מסוגלים ומסוגלות להרבה יותר משנדמה לנו".