שמונה שעות מתחת לשמש הקופחת, כשהמים אוזלים והם לא מצליחים למצוא את הדרך חזרה, זה הסיוט שעבר על בני הזוג לידור אלדר ואבי טרגנו שיצאו לטיול בנחל יהודיה ונכנסו בטעות לתוך מסלול שנסגר לפני שנים ואין ממנו דרך יציאה.

"ירדנו למפל יהודיה, המשכנו במסלול בהתאם לסימון הדרך ורק בדיעבד הבנו שאסור להיכנס למסלול הזה בכלל, שהוא מעל חמש שנים לא פעיל", סיפר טרגנו ב"חדשות הבוקר", "הלכנו עד קצה הסימונים והבנו שהגענו למבוי סתום. שחינו במים כדי לחפש מוצא, המים הגיעו לנו עד החזה. התחלתי לזרוק דברים מהתיק שהיה לי על הגב כדי להפחית את המשקל שלי".

השעות חלפו מבלי שהשניים מצאו דרך החוצה ובינתיים המים אזלו. "יצאנו מהבית עם שישה ליטר מים, שזה בסדר אם אתה לא מתברבר", סיפרה אלדר, "הלכנו חמש שעות עד שהתחלנו לטפס על ההר והבנו שאין מצוק, אין דרך לעבור אותו. הגענו לנקודה שהמים אזלו, עד שבאו המחלצים היינו שלוש שעות בלי מים. האוכל נגמר מזמן וגם לא הייתה קליטה".

הטיול בנחל שהסתבך והפך לסיוט בשרב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
החילוץ המיוחל אחרי שעות ארוכות בלי מים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

אלדר חששה שהחילוץ לא יגיע ותיעדה את רגעי המשבר בסטורי למקרה שלא תשרוד. "אנחנו כבר שעה וחצי מסתבכים פה, המשכנו למקום שאסור להמשיך אליו", שיתפה אלדר המודאגת בסרטון שצילמה, "רציתי לעשות את הסרטון הזה למקרה שלא נחזור, זה הסרטון האחרון שלנו. אין לנו מושג איך יוצאים מפה, שאלוהים ישמור אותי. אחרי ארבע שעות של הליכה מטורפת נגמרו לנו המים, הזעקנו חילוץ".

באמת האמנת שלא תצאי מזה?
"היה שלב שאמרתי זהו, אני רואה את הסוף. ראיתי שחור בעיניים. אחר כך אמרתי לאבי, 'תהיה חזק, בוא נעבור את זה ביחד'".

אביעד בלסקי מיחידת חילוץ גולן של משטרת ישראל תיאר את רגעי החילוץ הדרמטי: "החילוץ היה מורכב מאוד בגלל עומס החום הכבד וגם בגלל שהם טיפסו על הגדה השנייה של הנחל שלא הייתה גישה אליה. הקפצנו מסוק של חיל האוויר כדי שיאסוף כוחות שלנו לגדה השנייה. המצב הסתבך עוד יותר כשהבנו שהם נשארו בלי מים. מדובר בשביל שנסגר לפני שנים בגלל התמוטטויות של סלעים, הוא סבוך ובלתי ניתן להליכה".