"אני לא יודעת מי האחים שלי ואיפה הם היום, חשוב לי ממש למצוא אותם": כך שיתפה שחר לוי בת ה-23 בפוסט בפייסבוק, כחלק מהמסע שלה למצוא את אחיה הביולוגיים אותם לא פגשה מעולם.

"האמא הביולוגית שלי הייתה נרקומנית, אז נולדתי תינוקת נרקומנית", חשפה לוי את סיפורה ב"חדשות הבוקר", "תינוק מסומם הוא כמו בן אדם מסומם, אז עברתי תהליך גמילה קשה במשך ארבעה שבועות. אין אבא, אמא לא ידעה מי הוא. היא הגיעה לבית החולים כשהיא בכלל לא מודעת לכך שהיא בהיריון ועומדת ללדת".

מיד בתום תהליך הגמילה, לוי נמסרה למשפחת אומנה בהרצליה. "הורים מושלמים, מכילים ואוהבים. מאז שידעתי מה זה אמא ואבא ידעתי שאני מאומצת, זה היה בשקיפות מלאה", סיפרה לוי, "בחיים לא התביישתי בזה, תמיד הייתי הולכת בגאווה".

גם אחרי שמלאו לה 18, לוי הרגישה שהיא לא מוכנה לפתוח את תיק האימוץ. "לא הרגשתי מוכנה נפשית, הרגשתי שזה כבד מדי. ידעתי שלכל ילד שנשלח לאימוץ יש סיפור מאוד קשה מאחורי זה. שנים אחר כך כשגרתי עם בעלי באילת הלכתי לשירות למען הילד. ישבתי מול העובדת הסוציאלית שבעצם ידעה את סיפור חיי לפניי, שזה מטורף לגמרי. היא אמרה לי, 'הסיפור שלך מאוד קשה, אף אחד גם לא מחפש אותך'".

מה היו התחושות שלך כשהיא סיפרה שיש לך שני אחים גדולים?
"בהתחלה היה לי מאוד קשה לעכל את זה. הייתי 'טוטאל לוס' במשך שבוע, שכבתי בבית. זה מאוד קשה. האחים שלי גודלו על ידי הדוד שלהם, לא על ידי האמא שלא הייתה כשירה לגדל אותם".

לדברי לוי, אנשי השירות למען הילד לא מוכנים למסור לה את זהותם של אחיה הביולוגיים משום שלטענתם, גם האחים שלה מאומצים: "הם עושים חיים קשים, לא נותנים לי שום מידע. הדוד לא אימץ אותם, הם רק גדלו אצלו. בשירות למען הילד אומרים שרק אם אפגוש את האמא אגלה מי הם. אני לא חושבת שזה רציונלי לשבת מול בן אדם שלא זוכר שהיה בהיריון בכלל, היא ילדה אותי והלכה. למה שאפגש איתה?".

כעת, לוי מבקשת את עזרת הציבור במציאת האחים שלה. "האחד נולד בשנת 1989 והשני בשנת 1991. אני לא יודעת אם יש להם משפחה או לא, רק שהם נולדו כמוני בבית החולים סורוקה בבאר שבע. יש לי את מסלול החיים שלי והמשפחה שלי, אבל אנחנו עדיין אחים. אני רוצה לדעת מי הם, איך הם גדלו ומה היה איתם כל השנים".

תגובת משרד העבודה והרווחה: "לצד ההבנה לרצון למצוא את אחיה המאומצים, השרות למען הילד מחוייב לפעול בהתאם להוראות החוק שעל פיו רק מאומצים רשאים לפנות לשירות ולבקש את פתיחת התיק".