יובל כהן, עורך אירוויזיון 2019, סיפר הבוקר על רגעי ההתרגשות מאחורי הקלעים של משדר הגמר. "היו המון מתחים, המון לחץ, זה היה שידור מורכב של ארבע שעות ורבע שמורכב מפסיפס של כל כך הרבה חלקים. אבל צלחנו את זה די טוב, אחרי כל התקופה הזאת זה כיף מאוד לקבל תגובות כאלה".

כהן התייחס לשתי הפרובוקציות שנרשמו במהלך הערב: חברי המשלחת האיסלנדית שהניפו את דגלי פלסטין בזמן הקראת התוצאות ואחד הרקדנים של מדונה שהדביק לחולצתו דגל פלסטין. "לא ידענו על שום פרובוקציה אבל היינו ערוכים לזה", סיפר כהן. "חתכנו די מהר ברגע שהייתה פרובוקציה, זה חלק מהעניין של שידור חי וזה גם הקסם שלו".

מה היה רגע השיא מבחינתך?
"אני חושב שהיו כמה רגעים כאלה. קודם כל, לראות את גלי עטרי מבצעת עם זוכי העבר של האירוויזיון את "הללויה", זה היה צמרמורת לכולנו. בחצי הגמר הראשון כשהתחלנו עם TOY, זה היה הרגע הראשון שהראינו את האירוויזיון בישראל ואני מצאתי את עצמי דומע. זו התרגשות גדולה לראות את זה פתאום קם לחיים".

כמה לילות לא ישנת?
"המון, לא רק אני אלא גם כל הצוות העצום הזה, אבל האדרנלין של כולנו עבד. זה התחיל בתחושה שאתה רוצה להגיע לסוף, אבל ככל שהימים התקרבו אף אחד מאיתנו לא רצה שזה ייגמר".

נדהמת מההופעה של מדונה?
"שמעתי פה ושם תגובות על זיופים כאלה ואחרים. בקונטרול זה פחות היה נראה ככה, מדונה היא מדונה והיא תמיד מרגשת אותי. היא לא ביקשה פלייבק, בשיר הראשון היא שרה לגמרי".

היו טענות מצד אנשי התאגיד על העובדה שהאירוויזיון לא זכה למימון ממשלתי. עד כמה זה הפריע?
"אני חושב שזה צובט, בייחוד לתאגיד השידור שבעשר השנים הבאות ימצא את עצמו נאבק על התקציב שלו ולתעשיית הטלוויזיה המקומית שבסוף לא תוכל לקבל תקציב שהיה אמור להגיע גם להפקות מקור. עם זאת, אני חושב שאת יחסי הציבור שהאירוויזיון עשה לישראל אי אפשר לכמת בכסף, אין ספק שזה החזר מלא של ההשקעה".

מה חשבת על הפרסום שלוסי איוב לא תקבל שכר לעומת המנחים האחרים?
"אני מאוד גאה בארבעתם ובטח בלוסי, שזה אולי הניסיון הטלוויזיוני הראשון שלה. היא די בהתחלה ונועדה לגדולות. זה לא ייאמן איך הילדה הזאת עוברת מסך, איך היא מצטלמת, איך היא מנחה. היא פשוט מדהימה".