מדינת ישראל ציינה אתמול (שני) הישג חשוב ומרשים במבצע החיסונים - המתחסנת החמישה מיליון נגד נגיף הקורונה - ז'נט לביא אזולאי, אישה בחודש החמישי להריונה. במעמד החיסון העריך ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי במידה וקצב ההתחסנות הנוכחי יימשך - עד סוף חודש אפריל הקורונה תהיה מאחורינו.

לביא אזולאי, מנהלת סניף קופת חולים ברמת גן, סיפרה בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" על הלבטים שלה לפני שהחליטה להתחסן תוך כדי הריונה: "חששתי הרבה יותר מהנגיף. במסגרת העבודה שלי כמנהלת מרכז רפואי של קופת חולים לאומית, אני חווה את המציאות הזאת באופן יום יומי. גם בפן האישי, איבדתי לצערי את בעלה של דודה שלי בגלל הקורונה. הוא היה בן אדם בריא לחלוטין וללא מחלות רקע".

"יש לי אלפי מבוטחים, המון מבוגרים, ואני רואה את המספרים", המשיכה לביא אזולאי, "מבוטחים שהכרתי באופן אישי נפטרו. לכן, החששות התפוגגו, שמתי אותם בצד. ידעתי מלכתחילה שברגע שיתאפשר לי, ואחרי שנכנסתי לטרימסטר השני של ההיריון וידעתי שזה בטוח ושההריון תקין, שאלך להתחסן".

כשהגעת להתחסן ידעת שאת המתחסנת החמישה מיליון?
"זה התחוור לי רק זמן קצר לפני שהתחסנתי. הודיעו לי שאני המתחסנת החמישה מיליון והתרגשתי, שאלו אם אני מסכימה להיות במעמד הזה והסכמתי ישר, זה אחלה מספר. ראש הממשלה בירך אותי ושאל לשלומי, זה היה מרגש ומשמח להיות בכזה מעמד. לא חושבת שתהיה לי עוד מזכרת כזאת אי פעם בחיים".

מה המסר שלך לנשים בהריון ששומעות אותך בבוקר הזה?
"החששות וההתלבטויות שלכן לגיטימיות לחלוטין, אבל צאו להתחסן. המון נשים בהריון אצלנו התחסנו ושום דבר לא קרה, ברוך השם הכל בסדר והחיסון עובר טוב".

ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל וראש מערך רפואה בקופת חולים מאוחדת, סיפר על תוצאות מחקר שערכה קופת החולים באשר לחיסונים שלפיהן, גם במהלך השבוע השני שאחרי המנה השנייה הגוף עדיין לא מחוסן לחלוטין כנגד הנגיף.

"עקבנו אחרי למעלה מ-100 אלף מחוסנים בחיסון השני במשך חמישה שבועות ומצאנו ממצאים מאוד מעניינים", סיפר ד"ר מוסינזון, "פחות מחצי אחוז מתוך ה-100 אלף חלו בקורונה בתקופה הזאת, שזה בהחלט נתון מעודד. 459 מתוכם אובחנו בשבוע הראשון, אבל 122, כלומר 27% מאותם חולים, אובחנו בשבוע השני, שבו כבר זכאים לתעודת מתחסן ולתו ירוק. אחר כך, בשבועות השלישי-רביעי-חמישי, זה יורד לאחוזים חד ספרתיים".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא, סיכם: "הפרסום הזה מראה שהחיסונים מאוד יעילים, בכ-90%-94%, או אפילו 96%, לפי המחקר הזה. זה אומר שהחיסונים הם הפתרון האמיתי למגפת הקורונה".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: