מניין הנרצחים והפשיעה בחברה הערבית בישראל עולה ונראה כי לא קיים פתרון באופק. אחרי שאתמול (רביעי) הוחלט בדיון חירום על שילוב מעורבות שב"כ במאבק, נראה כי לא כולם רואים בה פריצת דרך משמעותית, מייחסים אליה מניעי שיווק או אינטרסים אחרים וטוענים כי שב"כ כבר פועל במידה מסוימת על מנת לפתור את התופעה.

ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ ומי שהיה אמון על תיאום נושא השבויים והנעדרים, הגיע ל"חדשות הבוקר" וסיפר לנסלי ברדה מדוע חושב כי לא מדובר בהחלטה דרמטית משנה מציאות: "אין חדש תחת השמש. לא הייתי בדיון ולכן נזהר בדבריי. חייבים לחזק את המשטרה ובן גביר חייב להפסיק להשתמש בה כשק החבטות שלו".

"ניצבים בכירים עוזבים ופיקוד המשטרה במצב רוח ירוד. הייתי מאריך את כהונתו של קובי שבתאי, וחשוב להגיד ששב"כ נמצא מאז 'שומר החומות' עמוק בטיפול במגזר הערבי הנושק לביטחוני - מגניבות אמל"ח ועד פגיעה בסמלי שלטון. המשטרה חייבת להיות בפרונט, ועדות חקירה לא יעזרו במקרה הזה, ומי שטוען ששב"כ צריך להחליף את המשטרה, לא מבין על מה הוא מדבר", אמר.

למי היה אינטרס לדחוף את הרעיון הזה?
"בן גביר נמצא במצוקה במשרד לביטחון פנים ומול המשטרה, ובמקום לטפח הוא רומס את הקצינים שלו. להערכתי הסיפור פה עמוק יותר, אין כוח אדם".

קיים חוק השב"כ ובו נקבע שפגיעה בביטחון ישראל מאפשרת מעורבות של הארגון, וזה מה שקורה כרגע.
"במשך 22 שנים בעת פעילותי בשב"כ עסקתי במגזר הערבי הישראלי. יש חוק, וברגע שיש ידיעה על אמל"ח שמוחזק, החומר מועבר למשטרה. שב"כ לא צריך להוביל את הטיפול במיגור האמל"ח בחברה הערבית, הוא צריך לסייע ועושה את זה מצוין".

הוקמה יחידה מונחת שב"כ במשטרה לטיפול במזרח ירושלים, למה לא רואים עוד כאלו?
"אם היית שואלת אותי מה לעשות מחר הייתי מביא ארבע חטיבות מג"ב שיודעות לטפל. מרבית החברה הערבית רוצים להשתלב ואנחנו חייבים לטפל בזה, שב"כ מעורב עמוק".