שרים בממשלה התבטאו אתמול (רביעי) באופן חסר תקדים נגד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. לטענתם, "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. לסרב לחסן בבתי הספר? היא השתגעה לחלוטין?".

בהמשך דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט זימן את שאשא ביטון לשיחת נזיפה, זאת על רקע הביקורת החריפה שהשמיעה על בכירי משרד הבריאות וביניהם ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור.

במהדורה המרכזית אמש, שרת החינוך פסלה מכל וכל את הרעיון לחסן ילדים בתוך בתי הספר. "לעשות את זה בתוך בתי הספר - זה פשע מבחינתי. אלה ילדים שישבו שנה וחצי בבית ונמצאים במצוקה רגשית. נעמיד אותם בסיטואציה בלתי אפשרית".

הבוקר, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן התייצבה לצידה של שאשא ביטון. "התדרוכים נגדה לא מכבדים ולא תורמים לניהול האירוע. אני מתפלאת על האנשים שעושים את זה", אמרה לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "העובדה שלשרת החינוך יש דאגות פדגוגיות באשר לשימוש בפלטפורמה של בתי הספר לחיסונים היא עניינית. אני מכבדת זאת ובטוחה שתגיע להסכמה עם ראש הממשלה".

"המתווה שהיא הציגה לפתיחת שנת הלימודים הוא מתווה נכון ונתמך על ידי הרבה מאוד מומחים, כמו פרופ' סגל ופרופ' ברבש", טענה פרקש הכהן.

את חושבת שצריך לחסן ילדים בתוך בתי הספר?
"יש עוד 35 ימים עד פתיחת שנת הלימודים והרבה מאוד תלוי במה שייעשה בתקופה הזאת. אם נראה את בני הנוער מתחסנים במאות אלפים עד פתיחת שנת הלימודים, ההחלטה תהיה אחרת. הזמן יגרום לקבלת החלטות מאוזנת".

אולי לך ולשרת החינוך יש חוסר אמון בחיסוני הילדים?
"בדיון האחרון בקבינט הקורונה הוצגה לבקשתי הצגה רפואית בנושא חיסוני הילדים. ההמלצה הייתה חד משמעית, הציגו מחקרים שביססו את העמדה הנחרצת של גורמי הבריאות שיש לחיסוני הילדים יתרון אדיר. בנושאי המלצות בריאותיות וחיסונים, הגורם המקצועי שיחליט הוא אנשי משרד הבריאות".

יש תחושה של שבר בתוך הממשלה סביב ענייני הקורונה. לא מצליחים לטפל בזה כמו שצריך.
"לא מרגישה שום שבר, יש דיונים מאוד עניינים ואנחנו עובדים ביחד. הוחלט על התו השמח, על תו הירוק שמתחיל היום, ויש הבנה מלאה וברורה שהמפתח הוא בחיסונים. אנחנו רוצים לחיות לצד הקורונה אבל גם לשמור על הכללים שיגנו יותר מפני הדבקות בהתקהלויות וגם יעודדו חיסונים".