בצהרי היום בכביש סואן באשדוד, נהג בשנות החמישים לחייו עבר אירוע לב תוך כדי נסיעה, איבד הכרה ופגע חזיתית במכונית אחרת שנסעה בכביש. מי שנהג במכונית שנפגעה היה דניאל אסף, שהבין מיד כי לא מדובר בתאונה שנבעה מחוסר תשומת לב או מהירות מופרזת - אלא כי הנהג הפוגע נמצא במצוקה גדולה.

"נסעתי הביתה ומולי הגיעה מכונית שסטתה לכיוון שלי", תיאר דניאל בשיחה עם ניב רסקין, "תוך כדי התאונה הצלחתי לראות שהבן אדם עם צוואר שמוט. אחרי ההתנגשות יצאתי מהמכונית וניסיתי לפתוח את הדלתות שלו. המכונית ננעלה, זה היה בלתי אפשרי. מצאתי בקרבת מקום מוט ברזל אבל גם איתו לא הצלחתי לפתוח את המכונית. עוברות שניות יקרות מאוד וכל זה בזמן שהנהג מפרכס. למזלי הרב הגיע איציק אדרי שהייתה לו תושייה רבה".

אדרי, תושב השכונה, נחלץ מיד לסייע. "ראיתי המולה של אנשים, כולם עמדו מסביב למכונית אבל היו מבוהלים מדי כדי להתקרב", סיפר אדרי, "ראיתי את הבחור מפרכס ומקציף מהפה, הבנתי שהבן אדם אוטוטו איננו. הבאתי אבן ענקית ושברתי את החלון מאחורה. דניאל פתח את הכפתור של הדלת הקדמית שהתעקמה וננעלה מהמכה".

"עקרנו את הדלת ומשכנו את הבחור החוצה", המשיך אדרי, "הבחור בלע את הלשון, הוא נשך אותה והתחיל לצאת לו דם. הכנסתי לו שתי אצבעות לפה ותפסתי לו את הלשון. בזמן שאני תופס לו את הלשון, דניאל התחיל פעולות החייאה".

דניאל, איך ידעת לבצע החייאה?
"עברתי הכשרה של עזרה ראשונה בעבר וזה נתן לי את ההבנה והכוח לעשות בו החייאה. הבחור היה ללא דופק וללא נשימה. זה קרה מהרגע להרגע, באופן מיידי. כשראינו שהדופק חוזר והבן אדם שב להכרה, זה היה רגע גדול ומרגש".

הצלתם את חייו. דיברתם איתו מאז?
איציק: "הוא חייג אליי בצהריים וביקש תודות. אמרתי לו - אתה לא צריך לבקש תודות, עם כל אחד אחר זו הייתה אותה הסיטואציה. כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל את העולם כולו".
דניאל: "הוא בסדר עכשיו, בהכרה, המצב תודה לאל טוב. יש מסר שאנחנו רוצים להעביר: לא צריך הרבה כדי לעזור לבן אדם ברגע קריטי. צריך שתי ידיים והבנה, וזהו. ברגע האמת לא חושבים על דברים אלא פשוט עושים".