בפתיחת מושב החורף של הכנסת אתמול (שני) נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום תקיף ביותר, בו הוא העביר ביקורת על "תעשיית דכדוך" כהגדרתו, שמנהולת על ידי יריביו הפוליטיים וכלי התקשורת. עם כל הכבוד לנאומו של נשיא המדינה, שמחא על פגיעה בדמוקרטיה מצד שלטון הרוב, דבריו של נתניהו שזכו כבר לשם "נאום החמוצים", הפכו לשיחת היום במערכת הפוליטית, עם תגובות סוערות מימין ובעיקר משמאל.

>> הטלוויזיה של ישראל עוברת לערוץ 12: כל מה שאתם צריכים לדעת

"נתניהו לא מוכן להתמודד עם הבעיות האמיתיות", הגיב לדברים יו"ר האופוזיציה, יצחק בוז'י הרצוג. בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, הוסיף הרצוג: "ראיתי בנאום ראש ממשלה לחוץ והיסטרי. הוא מפלג את העם, זהו המשך הכנת אליבי משפטי שלו, העברת מסרים ליועץ המשפטי והיערכות לבחירות".

ניר חפץ, יועצו לשעבר של נתניהו ומקורבו בהווה, המשיך באולפן את "קמפיין החמוצים" החדש של ראש הממשלה. לאחר שנתניהו שחרר אמש תמונה בה הוא מצולם עם פחית חמוצים, הגיע חפץ לשידור עם מוצרים דומים, אותם חילק לחברי הפאנל. לאחר מכן, חשף היועץ לשעבר את השיטה לכתיבת הנאומים של נתניהו: "תמיד יהיה שם משהו שהציבור יזכור, כמו איור הפצצה איתו הגיע לאו"ם".

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

בדיון החם באולפן חדשות הבוקר השתתף גם הפרשן הפוליטי חיים לוינסון ("הארץ"), שהעריך כי נושא "החוק הצרפתי", אותו מבקשים בסביבת נתניהו להעביר - על מנת למנוע חקירת ראש ממשלה מכהן, טרם ירד מסדר היום. צפו בכתבה המלאה.

 

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12