יעלה רוזנצוייג סובלת מתסמונת פוסט קורונה שעדיין לא נמצא לה פיתרון - אובדן חוש הטעם והריח. לפני שנה חלתה בקורונה ואיבדה את חוש הטעם והריח, אלא שמאז ועל אף שהחלימה לחלוטין התסמין הזה לא חלף. לפי ההערכות, 20% מהמחלימים סובלים מבעיה דומה - ובשלב זה לרופאים אין מענה עבורה.

"הרופא אמר שכרגע זה במחקרים ושיש מצב שחוש הטעם והריח לא יחזור", סיפרה רוזנצוייג לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "התייעצתי עם חולים ושאלתי מתי החוש חזר להם. בת דודה שלי אמרה שאחרי ארבעה ימים עד שבוע זה יחזור לי. מישהי שהכרתי אמרה, 'חצי שנה וזה חוזר'. תליתי תקוות".

רוזנצוייג סובלת מתופעה בשם פרוסמיה, כשריחות מתחלפים בריחות לא נעימים: "אני מרגישה מתוק, מלוח וחמוץ, אבל לא את ההבדלים ביניהם. בננה יכולה להרגיש כמו אגס. אגוזים אני מרגישה כאילו זה שרוף וכשאני אוכלת ביצים זה מרגיש מקולקל. יש דברים מסויימים שאני לא נוגעת בהם, כי אוטומטית תהיה לי בחילה. בגלל שלא בא לי אוכל ואני כן צריכה להיות ניזונה ממשהו, אני נמשכת אוטומטית למתוק".

"התיאבון לא אותו הדבר. היו לי שעות קבועות לאוכל, והיום אני מפספסת אותן חופשי", העידה, "אני לא רעבה. כבת לאמא מרוקאית אני מתגעגעת לאוכל מרוקאי, לתבלינים ולבמבה. אני מתאמנת אז האוכל שלי די בסיסי וחסר תבלינים. אני מנסה להוסיף לחזה עוף דבש וסויה, אבל לא מרגישה שום הבדל".