רגע לפני חג הפסח שבמהלכו צפויים מאות אלפי ישראלים לצאת לחופשות בארץ ובחו"ל, התריע סנ"צ אבי אוחיון, קצין חקירות במרחב ירקון, מפני גל פריצות לבתים: "פסח מתאפיין בחופשות ארוכות וזה יוצר חלון הזדמנויות ארוך לפורצים. הם באים לדלת ועושים בדיקה האם יש אנשים בבית או שאין, עוברים ומחפשים סימנים שאנשים נמצאים בחוץ לארץ".

אוחיון הציע כמה פתרונות אפשריים כדי להערים על הפורצים ולגרום להם לחשוב שהבית לא ריק. "עדיף לשים כמה שיותר סימנים שיש אנשים בבית. כשהעיתונים והדואר מצטברים וכשאין אור ורעש הרבה זמן בבית, זה סימן לפורצים. עדיף להשאיר אור דולק או אפילו לשים רדיו בווליום נמוך ליד הדלת. התריסים צריכים להיות סגורים, לא להשאיר אותם פתוחים".

עוד טיפ לנופשים: לא לשכוח לפני הנסיעה להוציא את המפתחות הרזרביים ממקומות המחבוא הקבועים. "אנשים רגילים לשים את המפתחות מתחת לשטיח, מתחת לעציץ או בארון החשמל. אנחנו ממליצים לא לעשות את זה כל השנה ובמיוחד בזמן הזה. הרבה יותר קשה לפרוץ דלת מאשר כשיש לך את המפתח". יש גם עצה לבעלי דירות קרקע: "בחצרות יש לפעמים ויטרינות גדולות, לא לשים שם דברים שקורצים לגנב כמו טלפון או מחשב נייד. אנשים רואים את זה וישר פורצים".

מה אתם עושים בדרך כלל לגנב שפורץ לבית ונתפס?
"תלוי בעבר של אותו גנב. אם אין לו עבר, יכול להיות שהוא ישוחרר למעצר בית באותו היום, תלוי בחקירה. ככה זה, זה מדרג הענישה היום בישראל. מעצר דרך אגב הוא לא עונש, הוא לשם חקירה".

מהו העונש שיגזור בית המשפט על גנב כזה?
"בין שנתיים לחמש שנים, תלוי מה העבר של אותו עבריין".

בכמה אחוזים מסתכמת העלייה בעבירות רכוש בתקופת החגים?
"לאורך השנים יש לנו ירידה בעבירות רכוש, אבל בפסח יש עלייה של אחוזים בודדים. אנשים חוזרים אחרי פסח לארץ ומגלים את הפריצות. המשטרה פרוסה בכל הארץ, במיוחד בחגים. אנחנו ערוכים".