בעקבות התפשטות מגפת הקורונה, המוצר המבוקש ביותר כיום בישראל לצד הנייר טואלט כמובן, הוא האלכוג'ל. הג'ל לחיטוי ידיים הפך למוצר חובה בכל בית, אך בשל הביקוש הרב וההסתערות על המוצר, קשה מאוד להשיג אותו ברשתות השיווק.

מפעל קוסמופארם בעמק חפר שמייצר את האלכוג'ל, הפך בימים האחרונים לאתר עלייה לרגל. "יש חוקים מאוד מוקפדים לגבי מי נכנס למפעל ומי לא", סיפרה מנהלת המפעל רונית בר נתן ב"חדשות הבוקר" והודתה שמכרים שלה מצלצלים ומבקשים שתסדר להם אלכוג'ל, גם כאלה שלא שמעה מהם במשך שנים: "אין לכם מושג כמה מתקשרים אלי פתאום, אפילו חברים מבית הספר היסודי ואפילו מיותר מוקדם".

בר נתן חשפה כי עקב הביקוש הרב למוצר שגדל באלפי אחוזים, המפעל, מבית סנו, עובד כעת מסביב לשעון: "זאת טרפת, במלוא מובן המילה. אנחנו מייצרים את הג'ל 24 שעות מסביב השעון. יש לנו כ-100 עובדים שעובדים במקביל בשתי משמרות של 12 שעות במספר קווי ייצור. את הכמות שבדרך כלל היינו מייצרים בשוטף, לא רק שהכפלנו אותה אלא הרבענו, ואפילו יותר".

הצצה למפעל האלכוג'ל בעמק חפר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מפעל קוסמופארם. עובדים מסביב לשעון | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה בדבר הטענה שבגלל הביקוש אתם מעלים מחירים משמעותית?
"אכן יש ביקושים גבוהים, ברגע שהמוצר מגיע למדפים הוא נלקח. אנשים מבינים את החשיבות הגדולה של לחטא ידיים ורוצים להחזיק במוצר הזה. חברת סנו החליטה כמדיניות שאנחנו לא מעלים את המחירים ומשאירים אותם כפי שהיו לפני פרוץ מגפת הקורונה".

עד כמה הג'ל הוא באמת תחליף ראוי לרחיצת ידיים?
"ברירת המחדל הראשונה היא כמובן לשטוף ידיים בסבון, אבל לא תמיד יש כיור לידנו. אנחנו צריכים מוצר שהוא נגיש, זמין ונמצא איתנו בכל מקום, והאלכוהול לחיטוי ידיים עושה את העבודה יופי. יש בו הרבה מאוד חומרי גלם פעילים, בעיקר אלכוהול ב-70%, מה שמקרב אותו למוצר רפואי לחיטוי".