נושא האלימות מצד צוותים בגני הילדים לגיל הרך לא יורד מסדר היום כשעוד ועוד סיפורים ותיעודים מזעזעים של מקרים כאלו נחשפים. אחד מאותם גנים בהם תועדה אלימות שכזו מצד הצוות הוא הגן בגבעתיים אליו שלחה מיכל טביבי את בנה. בראיון ל"חדשות הבוקר" (ג') סיפרה מיכל על התחושה הקשה לגלות מה התחולל בגן אליו הביאה את בנה במיוחד מתל אביב לגבעתיים בעקבות המלצות שקיבלה.

"הכל החל כשאחת הילדות בגן שכבר קרובה לגיל 3 ומדברת סיפרה לאמא שלה שהגננת מרביצה. בהתחלה סירבנו להאמין אבל בפעם השנייה אותה אמא הגיעה לגן וביקשה לצפות בתיעוד המצלמות ואז חשכו עינייה. באחד הסרטונים ראו שתי סייעות בועטות בילדה שהתעוררה מהשינה, כנראה שזה לא בא להן טוב שהיא התעוררה", אמרה מיכל בכאב.

כמו במרבית המקרים, גם בגן הזה טוענים ההורים שלא היו סימנים מוקדמים. "החוויה שלנו מהצוות עד אז הייתה מדהימה, גם עכשיו כשהבן שלי רואה תמונות של הגננות והסייעות הוא מנשק את הטלפון. באחד הסרטונים ראיתי שמשכו אותו בכוח עד שהוא נפל על הריצפה ובכה בלי שאף אחד ניגש להתייחס אליו, אבל כנראה שהוא היה רגיל לאגרסיביות הזו של הגננות למרבה הצער והמשיך לאהוב אותן".

"אני שומעת על מקרים כאלה ומרגישה בגידה", ציינה עו"ד קרן אוחנה-איינס, יו"ר ארגון הגנים הפרטיים. "ועדיין, כגננת אני לא מוכנה לעבוד עם מצלמות שמשדרות אונליין. זה לא מה שיחזיר את האמון, המדינה צריכה לקחת אחריות. לאפשר לנו לדרוש מצוות גן ילדים תעודת יושר, הסמכה וכשירות מנטלית לעבוד עם ילדים".

"אני מבינה גננות שלא רוצות לעבוד כשהן מצולמות כל הזמן", הגיבה לדברים אמו של הילד מהגן בגבעתיים, שמאז הועבר כבר לגן אחר. "יש שמועות שאותה גננת בגן שבו היה הבן שלי סגרה גן קודם בגלל אלימות ושינתה אות בשם שלה לפני שפתחה גן חדש. קשה לי לתת אמון מאז המקרה אבל אני גם מבינה שאין ברירה וצריך לשחרר קצת ולנסות לתת אמון מחדש".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12