הגל השלישי של תחלואת הקורונה מתאפיין, לפי דיווחים שנמסרים מבתי החולים, גם בחולים צעירים ללא מחלות רקע שלפעמים מצבם מדרדר עד כדי סכנת חיים. יזן שלבק, בן 17 משפרעם, חלה בקורונה וכעבור ימים אחדים אושפז במצב קשה בבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם, מונשם ומחובר למכונת אקמו, בעקבות דלקת חמורה בלב.

הבוקר (ראשון), יומיים אחרי השחרור מבית החולים, תיארו יזן ואמו חיאת בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" איך הכל התחיל. ארבעה ימים לפני הפינוי לבית החולים, יזן חש בכאב ראש, חום וכאב גרון. "נסענו לבית החולים ברכב, יזן עוד עמד על הרגליים", שיחזרה חיאת, "עדיין לא ידענו שזה קורונה. הגענו למיון, קיבלו אותנו ועשו בדיקות ראשונות. ראיתי שהמצב של הבן שלי מתחיל להדרדר - התקף לב, לחץ דם, המעלות יורדות".

"האחות אמרה שלוקחים אותו לטיפול נמרץ וביקשו שנחכה בחוץ", המשיכה חיאת, "חיכינו עד שהרופא בא ושאל, 'ממה סובל הילד?'. אמרתי לו שהוא לא סובל מכלום, שהוא בריא בדרך כלל ושהכל בסדר. הרופא אמר שיש ליזן בעיה רצינית בלב ושאל מי במשפחה שלנו סובל ממחלות לב. אמרתי שאין לנו בעיות כאלה במשפחה. אחר כך הרופא חזר ואמר שהילד קיבל קורונה חזקה, שיש לו דלקת בלב ושהמצב מאוד מאוד חריג וקשה. נבהלתי מאוד".

אחרי שיזן נלקח לטיפול נמרץ קורונה, כמה ימים לא ראית אותו?
"13 ימים. באותו יום עשו לי ולבעלי בדיקת קורונה ואמרו לנו ללכת הביתה. קיבלנו תשובה שיש לנו קורונה וביקשו שלא נצא מהבית, הרופא התקשר ואמר שאי אפשר לבקר. יזן היה מורדם אז הוא לא הרגיש בכלום, אבל אח שלי ובתו הלכו והיו איתו כל הזמן".

בן 17 חלה בקורונה ואושפז בסכנת חיים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
המפגש המרגש בבית החולים אחרי השחרור מטיפול נמרץ | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

תארי את הרגע כשהוא מתעורר אחרי 13 ימים.
"כשהוא התעורר והוציאו את מכשיר האקמו, נפלתי על הרצפה והתפללתי. זאת הייתה התרגשות של אמא. ברוך השם עכשיו הוא מרגיש יותר טוב".

יזן הודה כי התרגש מאוד לפגוש שוב את הוריו אחרי ימים ארוכים שבהם היה סגור בחדר מבודד: "היה קשה מאוד להיות רחוק מההורים. פחדתי ודאגתי מאוד, אבל תמיד האמנתי שאחלים". חיאת ביקשה להעביר מסר להורים לילדים צעירים: "הבן שלי תמיד אמר, 'הקורונה רחוקה ממני, מאיפה אדבק?' והנה נדבק בקורונה מאוד חזקה. אני מבקשת מכולם שייזהרו".