בעקבות אירוע התקיפה סמוך להר חברון, כשחבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת הכה שוטר, המשטרה פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, וביקשה להסיר את חסינותו של כסיף ולפתוח בחקירה פלילית נגדו.

בתיעוד התקיפה האלימה שהתרחשה כשכסיף היה בדרכו להפגנה, נשמע השוטר אומר לכסיף: "אתה תזיז את הרכב שלך ואתה לא תיכנס בי". כסיף צעק לעברו: "לא לגעת בי בכלל" ולאחר מכן הכה את השוטר בראשו.

השוטר המותקף שלח באמצעות עורך דינו, ערן ברוך, מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים ובו דרישה לפיצויים בסך 400 אלף שקלים. הבוקר סיפר עורך הדין ברוך, "השוטר עובר ימים לא פשוטים. ההד התקשורתי לא פרופורציונלי, מטורף, ומדובר בשוטר שהיה מאוד אנונימי, הוא לא איש מפורסם".

"התגובות שהשוטר חווה בימים האחרונים כשהוא מסתובב ליד ביתו או ברשתות החברתיות, הן לאין שיעור. יש תגובות חמות, אבל גם תגובות כואבות ולא כל אדם יודע לספוג את זה. שוטר שממלא את תפקידו מוכוון למטרה מסויימת, לא לזה שהמפקד שלו או חבר כנסת שהוא מעין המעסיק שלו, ייתן לו מכה על הראש".

לטענת עורך הדין, בעקבות התקיפה השוטר סובל מנזקים נפשיים ופיזיים כגון כאבים ברגל, כאבי ראש עזים, חרדות ולחצים נפשיים: "400 אלף שקלים זה מספר סביר ואסביר למה. השוטר נמצא תחת חרדות ונוטל תרופות להרגעה שקיבל מהרופא. אלה תרופות פסיכיאטריות. יהיו השלכות עתידיות, נגרם נזק".

מה הסיכוי שהחסינות תוסר?
"לפי הוראות הדין ועל פי החוק, ברגע שחבר כנסת מבצע עבירה שהיא עבירת פשע, אין לו חסינות. זה לא הליך מסובך. במסגרת הפניות שלי ליושב ראש הכנסת, ליועצת המשפטית לממשלה ולמפכ"ל המשטרה, דרשתי שייפתחו בחקירה פלילית".

כסיף הגיב על התביעה נגדו: "למרבה הצער, לא בפעם הראשונה אנו רואים מצב דברים שבו שוטרים נוהגים באלימות כלפי אזרחים ואז ממהרים להאשים אותם בתקיפה, תוך פרסום סלקטיבי ומטעה של מה שבאמת התחולל. השוטר שתקף אותי ביום שישי אף הגדיל לעשות ומאיים עליי בתביעת השתקה. אז שיהיה ברור: אין לי ממה לחשוש. הכול מתועד - גם איומי השוטרים על חיי וגם היד לתוך פניי שאותה הדפתי. למשטרה יש עסק עם אזרח שלא מפחד מהבריונות שלה".