אחרי כמה ימים מתוחים מאוד בליכוד עם היוודע דבר המגעים בין יושב ראש התנועה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, לבין הפרקליטות על עסקת טיעון בעניינו, נדמה כי כעת, כשעסקה כזאת ירדה מהפרק לפחות לתקופה הקרובה, קרב הירושה היצרי בין ישראל כ"ץ, ניר ברקת, יולי אדלשטיין ואחרים על ראשות המפלגה נעצר.

עם זאת, חבר הכנסת דודי אמסלם ממשיך לפעול בכל הכוח כדי למנוע מברקת להתמודד בעתיד על ראשות הסיעה. הבוקר (רביעי), בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", אמסלם תקף את ברקת בחריפות: "ברקת לא ליכודניק, הוא מעולם לא היה. הוא נטע זר. הוא שם עשרות מיליוני שקלים, יש פה קניית שלטון בכסף וגניבת דעת של הציבור הליכודי. איך לא שואלים אותו - תגיד, אתה לא מתבייש? אתה עובר על החוק. אני מגיש הצעת חוק בגלל שמנדלבליט חדל אישים ולא עושה כלום. אין במדינת ישראל יועץ משפטי נורמלי".

"מי שצריך להוביל את הליכוד זה איש ליכודניק, לא אחד שהלך וחגג בקדימה כשאנחנו היינו בשיא השפל", המשיך אמסלם, "ההתנהלות שלו היא פלילית לטעמי, אני סומך על אנשי הליכוד שבסוף יבינו את זה. ברקת איש שמאל בכלל, הוא לא איש ימין ולא היה מעולם. סומך על המתפקדים שלא נבחר בסוף אחד שגרוע יותר מבנט ולפיד".

אמסלם קרא לנתניהו שלא לחתום על עסקת טיעון, לא כעת ולא בעתיד: "לנתניהו אין זכות מוסרית ללכת על עסקה, ההיסטוריה תשפוט אותו לרעה. אנחנו נמצאים באירוע שגדול מאיתנו, המדינה הולכת להיהרס. כפי שבצבא יש חיילים שנפגעים בהגנה על המולדת, יש גם פוליטיקאים שנפגעים אבל אמורים להמשיך, בוודאי מי שעומדים בצריח".

דודי אמסלם (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אם אין כלום בתיקים האלה, למה נתניהו רצה לחתום על עסקת טיעון?
"כי בסוף הוא אומר לעצמו - האירוע הזה יכול לקחת עוד שנים, זה יעלה 20-25 מיליון שקלים מכיסי, בסוף יוציאו אותי גם מרושש וגם ירשיעו אותי, לא משנה מה. במדינת ישראל אין זיכויים, בוודאי לא של ראש ממשלה. יש שופט עם גלימה שיכול בכלל לזכות אותו? באותו הרגע יוקיעו אותו ויפטרו אותו. הציבוריות הישראלית צריכה להיות נקייה ממאכערים וקושרי קשרים בפרקליטות שסוחטים אנשים וגורמים להם להודות בעסקאות טיעון, לא בגלל שהם באמת חושבים שעשו משהו, אלא כי הגיעו לנקודת התשה".

הכל מושחת במדינה בעיניך? גם השופטים?
"הסיפור של נתניהו התחיל עם כמה סיגרים באלפי שקלים מחנות בקיסריה. בגלל זה אתה פותח בחקירה נגד ראש ממשלה? אין תיק, הכל קשקושים. הגשתי בימים אלה ליועץ המשפטי לממשלה תיק סדור על גדעון סער, של בית סוהר, של שוחד. סער קיבל ארבעה מיליון שקלים מחברה שעוסקת בסמים ואחר כך הגיש את הצעת חוק הקנאביס".

ניר ברקת (צילום: N12)
"ברקת איש שמאל בכלל, הוא לא איש ימין ולא היה מעולם". אמסלם על ברקת | צילום: N12

נתניהו טען שבנט מפקיר את ילדי ישראל ושצריך לחזור למדיניות הבידודים. אתה מסכים עם זה?
"מאז שקמה הממשלה הזאת הם מתמסרים ברחבה שלהם ובשידור מספרים שעוד מעט הם מכניסים גול. הם לא עושים כלום, מקשקשים בזנב. בוודאי שלא צריך לעשות צעדים שיזיקו למשק באופן דרמטי, אבל אין סיבה ש-20 אלף איש יראו משחקי כדורגל. אף אחד לא מדבר על לסגור את המשק, זו בדיחה של בנט ולפיד. מהרגע שיש חיסונים אין יותר סגרים הרמטיים, אלא שברגע שהמחלה מרימה את הראש אתה מנסה לשטח אותה".

האומיקרון כל כך מדבק שאי אפשר להשתלט על זה. סגרים והגבלות לא עוזרים.
"היו בעולם מדינות שעשו סגרים. אין חיסונים בארץ, אין בדיקות בארץ - האנשים האלה כל היום משחקים עם עצמם ולא עושים דבר וחצי דבר. אף אחד לא מנהל את האירוע. לליברמן לא בא לבוא לישיבות, בעיני לפיד הקורונה זה דבר שטותי. מה לו ולקורונה? זאת שערורייה שמתרחשת במדינת ישראל. הם ליצנים".