על רקע המהומות האזרחיות בערים המעורבות, צוותי הרפואה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שמורכבים מיהודים, ערבים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים – מסרבים להיות אויבים והחליטו לקרוא לאחדות בקליפ משותף שצילמו, על רקע השיר "אין לי ארץ אחרת".

"אנחנו צוותים מעורבים וממש לא מכירים את המציאות הזאת", אמרה שרית אייזנברג, אחות אחראית במרכז הרפואי לגליל. "זאת מציאות כואבת והיא לא משקפת את האווירה האמיתית שבה אנחנו עובדים. במחלקה שלנו, שמורכבת מצוות צעיר, תוסס ואוהב את החיים, אנחנו צוות של רקמה אנושית אחת".

"אני מסכים עם שרית", הוסיף גבי עסאי, אח מוסמך במחלקה פנימית א' במרכז הרפואי, "אנחנו אולי במציאות אחרת ובאמת עובדים עם צוות מגוון. אנחנו עובדים בשותפות ולא כל אחד בנפרד, ונותנים טיפול ברמה הכי מקצועית שיש, בהתחשב כמובן ביחסי אנוש. אין לנו שום אפליה לגבי מי הבן אדם שעומד מולנו – אם זה ערבי, יהודי או מוסלמי".

ההסתה והגזענות מחלחלים. היה רגע שאמרתם 'אנחנו לא רוצים לראות אחד את השני'?
"ממש לא. אנחנו לא מרגישים את זה בכלל", אמר עסאי. "אנחנו עובדים יחד, יד ביד, אדם לאדם, כמו שהמרכז דוגל אצלנו. אנחנו אחד עם השני, עושים יחד את הדברים, מצליחים יחד, משתתפים יחד בשמחות, וטוב לנו כשטוב לאחר".

"אני יודעת מה אני ומה הייעוד שלי", הוסיפה שרית. "אני יודעת שאני אחראית מחלקה ואני עובדת עם פרופסור שהוא מנהל מחלקה, ערבי נוצרי, שהיחסים בינינו הם יחסים של כבוד הדדי ורעות, אנחנו עמלים על קדושת החיים, זה מה שמניע אותנו".

שרית, כשאת חוזרת הביתה ממשמרת, את שואלת את עצמך איפה זה התפספס?
"אני חושבת שזה מיעוט קיצוני שלא משקף את החברה הישראלית כולה. בידיים שלנו ובכוח שלנו לעצור את זה ומיד. האחווה היפה שיש בינינו, תושבי הגליל, מתפרסת על כל תחומי החיים, ועצוב מאוד לראות את מה שאנחנו רואים, יש לנו את הכוח לעצור את זה".