נוסעים שביצעו בדיקות קורונה במעבדה בנתב"ג רגע לפני הטיסה לחוץ לארץ, קיבלו הודעה כי נמצאו חיוביים לנגיף. מאוכזבים, ביטלו את חופשותיהם, הפסידו כספים רבים, נכנסו לבידוד והכניסו גם רבים אחרים. כעבור כמה ימים הגיעה ההודעה מהמעבדה - הייתה תקלה, התוצאה שגויה והם אינם מאומתים לקורונה.

אחד מאותם נבדקים הוא בר אקוקה. "היינו צריכים לטוס כל המשפחה ליוון, לפגישה עם אחי שחי בארצות הברית כבר שנתיים", תיאר בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "הלכנו לעשות בדיקת קורונה על אף שאנחנו לא מחוייבים, כדי לכסות את עצמנו ולוודא שלא יתפסו אותנו חיוביים ביוון".

"עשיתי בדיקה יום לפני הטיסה, בדיקה מהירה בנתב"ג. קמתי בבוקר לתוצאה חיובית", המשיך אקוקה, "חשבתי שאכלתי אותה, שהלכה הטיסה. הכנסתי את כל העולם לבידוד, עשרות אנשים - חברים, עבודה, ילדים קטנים שלא הלכו לגן בגללי. כולם רצו לבדיקות. שיבשתי את המציאות של המשפחה שלי ושל הרבה מאוד משפחות אחרות. זה קרה לעוד קרוב ל-100 איש".

חשבת שאתה א-סימפטומטי, לא הרגשת כלום.
"לא היו לי סימפטומים. אכלנו כל היום וצחקנו, 'טוב, אולי זה יגיע, לא יהיה טעם'. אבל להכל היה טעם. עדיין, אמרתי לעצמי - בוא'נה, אתה חולה, תתרחק מהילדים שלך, תתרחק מאשתך".

בדיקת קורונה בנמל התעופה בן גוריון (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
בדיקת קורונה בנתב"ג | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

מתי הבנת שהייתה טעות ושאתה בריא לגמרי?
"בשש בבוקר קיבלתי את התשובה החיובית ובשמונה בבוקר היינו במתחם פיקוד העורף עם הילדים. הייתה קצת בהלה סביב זה. בעשר בלילה, 24 שעות אחרי אותה בדיקה מהירה, קיבלתי תשובה - שאני שלילי. ברגע שהבנתי שאני שלילי ניסיתי ליצור קשר עם החברה, והנקודה המקוממת בסיפור הזה שאין מהם תשובות".

הם פיצו אותך על ביטול הטיסה והחופשה?
"לא קיבלתי מהם טלפון חזרה על אף שביקשתי, טלפון שאומר 'בוא'נה, טעינו'. לא קיבלתי מהם מייל שמאשר שהם עשו טעות, אני צריך כזה בשביל הביטוח כי אני מתכוון לתבוע. הייתי צריך לרדוף אחריהם ברמת הזיכוי על מחיר הבדיקה, וגם את זה לא קיבלתי. 24 שעות לקח להם לעלות על הטעות שלהם".

תגובת מעבדת Check2Fly: "ביום רביעי האחרון זוהתה תקלה נקודתית וראשונה מאז הקמת המעבדה לפני קרוב לשנה, אשר גרמה לשיעור חיוביים גבוה מהמצופה. בוצע תחקיר יסודי שהביא לאיתור מהיר של התקלה ולתיקונה המיידי. תוך מספר שעות כל הנבדקים שקיבלו תוצאה חיובית שגויה - קיבלו תוצאה מעודכנת ומשרד הבריאות עודכן על כך באופן שוטף. נבקש לציין שלא היה אף מקרה של אדם חולה שקיבל תוצאה שלילית - כלומר לא היה לרגע אחד סיכון לבריאות הציבור. כל נוסע שהפסיד טיסה, יטופל ויפוצה בהתאם".