בן אור בלטוך ומשפחתו רק רצו להגיע למרכז, כשטעו בדרך ונכנסו לכפר הערבי סאלם שנמצא ליד עפולה. "בסך הכל רצינו להגיע להורים שלי, ובגלל שחסמו את ואדי ערה, הווייז כיוון אותנו לכביש עוקף, שאף פעם לא נסעתי בו. לא היה לי מושג שזה עובר דרך כפר סאלם", סיפר הבוקר (שישי) בן אור. "בהתחלה הכל היה בסדר, עד שאחד מהמקומיים קלט שאנחנו ישראלים ומספר שניות אחרי זה הרגשתי פגיעה של משהו ברכב שלנו. הבנתי שזו הייתה זריקה של אבן".

מיד בן אור הבין שמתבצע אחריהם מרדף. "ניסינו לעכל מה קורה, זה היה מרדף כמו מהסרטים. הצלחתי איכשהו לברוח ולהתחמק, תוך כדי שזורקים עלינו אבנים מאחורה", המשיך בן אור. "עד שהגענו לקטע של סמטה עמוסה ברכבים ולא היה לנו לאיפה להתקדם, והם חסמו אותנו מאחורה. באיזשהו שלב קלטתי שמסביב לרכב היו 20-30 אנשים, שהתחילו להכות בנו עם אלות ולזרוק עלינו סלעים". 

נכנסו בטעות לכפר ערבי - והותקפו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הרכב של משפחת בלטוך אחרי ניסיון הלינץ' | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בתוך הרכב היו בן אור, אשתו ושלושת ילדיהם – כשהגדול מביניהם רק בן חמש וחצי. "ניסיתי לחסום אותם כדי להיכנס ולפתוח את הרכב", מספר בן אור, "ואשתי כמו לביאה פשוט קפצה על הילדים והגנה עליהם בגופה. עקב זה פתחו לה חצי פנים. היא ממש נבוכה מהמראה שלה". 

נכנסו בטעות לכפר ערבי - והותקפו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
כיסאות הילדים ברכב שהותקף | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אתם בתוך סאלם, שלושים אנשים מסביבכם – איך נחלצים משם? התקשרתם למישהו לעזרה?
"באותו הרגע לא חשבנו את מי להזמין, רק חשבנו איך לברוח ולצאת משם בשלום. באיזשהו שלב אחרי שכבר פירקו לנו את כל הצורה ואת כל הרכב, אחרי שהתחננתי שיש ילדים ברכב ושיפסיקו, אחד מהם, פשוט לא יודע מאיפה הוא הגיע, איכשהו הצליח לעזור לנו לפנות את הדרך". 

"היו דקות ארוכות שבהן הרביצו בנו עם אלות וסלעים, הרגשתי שאנחנו לא נצא משם בחיים, ששם אנחנו נסיים את החיים שלנו", סיפר בן אור בדמעות. "ומה שהכי כואב לי בדבר הזה - היה שם ילד בן לא יותר מ-10 שנופף לי מול הפנים עם אקדח, פשוט נופף לכיווננו, כאילו הוא יודע מה זה". 

נכנסו בטעות לכפר ערבי - והותקפו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
בן אור בלטוך מספר בדמעות על הלינץ' שעברה משפחתו | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"אני פשוט מזועזע מאיך שהמדינה הזאת מתנהלת", הוסיף בן אור, "אנשים כאלה שנמצאים בקו אווירי של קילומטר מהבית שלי באופן יומיומי, יכולים באופן חופשי ללכת עשר דקות ברגל ולעשות פה אסון".