צוות משטרתי לטיפול בהסתות פתח בבדיקה בעקבות ההתבטאויות שהשמיעו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והאלוף במיל' יאיר גולן, עקב חידוש חקיקת הרפורמה המשפטית. ברק קרא "לצאת למרי אזרחי לא אלים". גולן הציע לנקוט "אמצעים בלתי חוקיים, מרי רחב היקף ובלתי אלים".

בתום בחינת האמירות הללו על ידי המשטרה, תועבר חוות דעת לפרקליטות ויוחלט האם לזמן את השניים לחקיקה פלילית בחשד להסתה. בתגובה לצעד הזה אמר ברק, "זה לא חשד להמרדה. זה ניסיון הפחדה פוליטי מהזן הירוד הנהוג במשטרים רקובים. ניסיון להפחיד את יאיר, אותי ואתכם. יש לי חדשות לנתניהו ובן גביר: אנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר. נמשיך להיאבק נגד הניסיון לרסק את מערכת המשפט ולדחוק את ישראל אל מחוץ למשפחות הדמוקרטיות. ניאבק - ובסוף ננצח".

גולן הגיב ואמר: "שיחקרו - מי שרוצה לחקור, שיחקור. לי אין מאחוריי חקירה על שוחד, מרמה והפרת אמונים. מרי אזרחי זה לא מוגזם. צריכים להילחם על הדמוקרטיה".

חבר הכנסת מהליכוד, אביחי בוארון, בירך על המהלך: "אני מברך על זה, על אף שזה מעט מדי, מאוחר מדי. זה היה צריך לקרות מזמן. הג'נטלמנים האלה זורקים קיסמים למדורה הישראלית, עוד ועוד ועוד, ודי נהנים מזה. זה לא מוסיף להשבת השקט לרחובות ישראל".

"גנרלים כמו אהוד ברק, יאיר גולן ודן חלוץ חברם, מדברים על מרי אזרחי והפרת החוק. הדבר הזה צריך להיעצר בחקירות. לא רק בבדיקות, אלא בחקירות ובכתבי אישום. זה הדבר היחיד שיחזיר את השפיות לרחובות ישראל".

לפי הסקרים רוב הציבור לא תומך בחקיקה חד-צדדית, גם לא בתוך 64 המנדטים שלכם.
"אני מזכיר שאריאל שרון לקח את קולות הימין וביצע התנתקות על הראש של בוחרי הליכוד. מזכיר שנפתלי בנט גנב שישה מנדטים ועשה ממשלת שמאל-ערבים. מזכיר שרבין לקח 60 מנדטים, נתן לגולדפרב כסף, רכב ותפקיד, הגיע ל-61 מנדטים ואיתם עשה את אוסלו, בלי שדיבר על זה בבחירות. אנחנו כן דיברנו על זה בבחירות. באו 64 מנדטים ואנחנו עושים את התהליך הכי לגיטימי שאפשר לעשות בפוליטיקה הישראלית. אני פוגש את הבוחרים שלנו שאומרים: 'אוי ואבוי אם לא תעשו רפורמה. לא נבוא לבחירות'. מאות אלפים פשוט ייצאו מהמשחק הדמוקרטי".

בוארון סיפר כי, "אתמול דיברתי שעה ארוכה עם דמות פוליטית מהאופוזיציה. אמרתי לו: אתם יכולים להגיע איתנו להסכמות בתוך חדר ועדת החוקה, או מחוץ לחדר ועדת החוקה. יש לנו עוד חודש. אנחנו עושים את כל המאמצים להגיע להסכמות, אבל מקבלים כתף קרה. אנחנו כן צריכים לחזור עם סחורה הביתה, בסוף המושב הזה. לא יכול להיות שלא נעשה כלום. התחלנו עם הסבירות, לאט לאט נתחיל גם עם חוק היועמ"שים ונשלים את החקיקה עבור אזרחי ישראל".

כשאתה רואה את התגובות לחקיקה הזו בצבא, בכלכלה, בהייטק, לא אכפת לך מזה?
"תיקון מערכת המשפט זו אבן פינה מאוד חשובה בבניית מדינת ישראל לעתיד. להחזיר את הכוח והיכולת לשרים למשול ולנהל את משרדי הממשלה שלהם. זה מאוד משמעותי. אם השרים לא יכולים לקבל החלטה בהתאם לאג'נדה שבשמה נבחרו ולממש את רצון הבוחר, רצון הרוב, זה לא דמוקרטי. אי אפשר לאנוס את הדמוקרטיה על ידי הפגנות ולתת למיעוט, 150-200 אלף איש שיוצאים להפגנות, להחליט שהם שורפים את המועדון. זה לא יכול לקרות. שורפים את המועדון גם בצפון, גם הבדואים בדרום, בכל מקום בארץ".

אתה משווה בין המחאה לרציחות במגזר הערבי?
"לא דיברתי על הרציחות. מחאה בגבולות החוק זה דבר טוב, הפגנות זה דבר חיובי. אני בעצמי הובלתי מאבקים ציבוריים. זה מצוין, אבל בתוך כללי המשחק הדמוקרטיים. לקבל החלטות מכוח הפגנות ומחאות ולבטל תהליכים לאומיים שהקואליציה מאמינה בהם, זה לא יכול להיות".

התייחסותך להתפרעויות ביהודה ושומרון?
"צריכים לשים את זה במסגרת הרלוונטית. תושבי יהודה ושומרון מרגישים ברווזים במטווח. אנחנו חשופים. התחושות קשות מאוד. אבנים נזרקות מדי יום, בקבוקי תבערה. עם זאת, אסור לפעול בניגוד לחוק. לא תושבים ביהודה ושומרון, לא פורעים באיילון, לא הדרוזים בצפון ולא הבדואים בנגב. הכל צריך להיות במסגרת החוק".

אתה משווה בין שריפת צמיג באיילון לשריפת בית בתורמוס עיא?
"אלימות זו אלימות. צריכים לחבר את האלימות להקשר הקיים. מדברים על 'אלימות המתנחלים'. זו תופעה שולית מאוד, וצובעים את כולנו. זה דבר בזוי, כואב לי על זה. תבינו את המצב הנפשי. אנחנו סופרים נרצחים. אנשים פה בפוסט טראומה, זה תופס כל אדם בבטן שלו. כל בן אדם חרד למשפחה שלו. על הרקע הזה יש התפרצויות טבעיות, אבל אסור שהן יקרו. אנשים בקצה כבר לא מחזיקים את זה. רוצה לפנות לראשי מערכת הביטחון - אל תכתירו את האירועים האלה בכותרת 'טרור לאומני' כפי שעשיתם בהודעה לפני יומיים. החייל בקצה לא יודע לעשות הפרדה בין כלל הציבור לבין האווירה הכללית שהוא מקבל, שכולם פה טרוריסטים. זה לא נכון. כולם אזרחים שומרי חוק. יש שוליים שעושים מעשים שלא ייעשו".