החופשה החלומית בבודפשט אליה נסעה דיקלה אביטבול בשנה שעברה, הסתיימה בתאונה מזעזעת. דקות לפני ההמראה ארצה, הבחינו הנוסעים בעשן מחוץ למטוס. במהלך ההימלטות החוצה, נפלה אביטבול מדלת החירום ונפצעה קשה מאוד. שבועיים היא נעה בין החיים למוות ורק לאחרונה שוחררה מבית לוינשטיין כשהיא נכה וסובלת מפגיעה מוחית.

ב"חדשות הבוקר" סיפרה אביטבול על השינוי שחל בחייה מאז התאונה: "אני מתאוששת, בשיקום. אני לא הולכת ואני רוצה לחזור ללכת". אמה, ריקי ספירין, שיחזרה את הלילה שבו קרתה התאונה: "דיקלה טסה לבודפשט דרך מקום העבודה לחמישה ימים. אמרתי לה, 'לכי, תהני, נסתדר עם הילדים'. בערב הטיסה חזרה, אמרתי לה שאגיע לשדה ואאסוף אותה. היא שלחה לי הודעה שיש דיליי ושאלך לישון. אמרתי לה שנתראה בבוקר".

קמת בבוקר וגילית שדיקלה לא חזרה לארץ.
"אני מתעוררת בשש-שש וחצי ומגלה שדיקלה לא כאן. זה לא יכול להיות. אני מנסה לחייג אליה ולא תופסת אותה. נכנסתי לאינטרנט וראיתי שהטיסה בוטלה. חיכיתי עוד קצת, שום דבר. ניסיתי טלפונים, כלום. אחרי שעה הופיעו שני נציגים ממקום העבודה שלה. הם לא ידעו איך אגיב אז ניסו לאט לאט. אמרתי להם, 'לא באתם סתם, תגידו מה קרה'. הם אמרו, 'תראי, את צריכה להתארגן, תוך חצי שעה אנחנו טסים לבודפשט. הייתה תאונה קטנה בשדה'".

לאט לאט את מתחילה להבין מה קרה שם.
"לפי מה שהם אמרו, היה עשן מחוץ למטוס. הייתה היסטריה של 161 נוסעים שאי אפשר היה לעצור אותם. המטוס היה על הקרקע, מנועים פעילים, הכל עובד, הם היו בדרך להמראה. לפי השמועות שקיבלנו, הטייס ביקש לא לפתוח את דלתות החירום, אבל הדיילת הצ'כית החמודה כן פתחה מהלחץ מכל הישראלים. דיקלה הייתה בין הראשונות שרצתה לקום ולברוח".

ולדלת החירום לא חוברו המדרגות. היא נפלה שבעה-שמונה מטרים למטה.
"רצו איתה לניתוח ראש בבודפשט. את כל זה אני עדיין לא יודעת, חשבתי שאולי היא קיבלה מכה בשדה. כשהגעתי לבודפשט, איך שירדנו בשדה התעופה, באו לאסוף אותנו מקומיים ואמרו לי שדיקלה סיימה עכשיו ניתוח".

מה ראית כשהגעת לבית החולים?
"אני לא מאחלת לאף אמא בישראל לראות את זה. הילדה מחוסרת הכרה, גבס פה, גבס שם, הראש קרחת, צנרת איפה שרק אפשר. שבועיים היינו איתה שם. אחרי ניתוח ראש לא קל וכשהדימומים נרגעו, היה לנו אישור לחזור ארצה. כשהיא פקחה את העיניים בפעם הראשונה, היא לא זכרה את האירוע".

אתן מגישות בימים אלה תביעת נזיקין נגד ישראייר. מה אתן בעצות טוענות? שמישהו דחף אותה החוצה?
"אף אחד לא בא וסיפר לי מה בדיוק היה. היה לחץ, חלק אומרים שמהדחיפות של כולם היא פשוט מעדה ונפלה מלמעלה".

איך הילדים מתמודדים עם המצב החדש?
"היום אנחנו מביאים אותם פעם-פעמיים בשבוע, לבקר. בהתחלה, במשך תקופה ארוכה, לא נתתי לילדים לראות אותה כמו שהיא הייתה, כי דיקלה הייתה עם שיער ארוך ולא רציתי שהם ייכנסו לטראומה".

תגובת ישראייר: "החברה מצרה על המקרה, היא פעלה ופועלת לסייע ככל הניתן ונמצאת בקשר רציף עם המשפחה. יובהר שבמקרה הנ"ל ישראייר אינה חברת התעופה שביצעה את הטיסה והאחריות במקרה הזה אינה שלה אלא של חברת התעופה אשר ביצעה את הטיסה בפועל ושל שדה התעופה. אנו מאחלים לדיקלה החלמה והתאוששות מהירה ונמשיך לסייע ככל הניתן".