צעיר כבן 20 נפצע באורח אנוש ביום שישי בלילה אחרי שקפץ לתוך בריכת נוי ברחוב ראול ולנברג בתל אביב והתחשמל. חברו של הצעיר שנכנס למים כדי לנסות ולחלץ אותו, התחשמל גם הוא ונפצע באורח בינוני. אלעד אורחה וטל חולין שישבו בבר הסמוך לבריכת הנוי ויצאו לסייע בפעולות החילוץ וההחייאה, שחזרו ב"חדשות הבוקר" את הרגעים הדרמטיים.

"זה בלתי נתפס, קשה לעכל את זה", סיפר אורחה. "ישבנו בבר ובסביבות שתיים בלילה ראינו את מנהל הבר נכנס פנימה בצעקות ומחזיק כיסא ביד. לא שמענו אותו בגלל המוסיקה, אבל הבנו שמשהו קורה. קמתי מהכיסא ורצתי לברר איתו מה קרה, נעמדתי מול הבריכה וראיתי את הצעיר מפרכס עם קצף שיוצא לו מהפה".

אורחה סיפר כי במקום שררה המולה רבה: "אנשים צעקו מסביב, 'לא לגעת, לא לגעת'. ברגע שהבנו שהוא התחשמל, ניסינו למצוא דרך להוציא אותו מהבריכה עם כיסאות ממתכת. עמדתי על שפת הבריכה וניסיתי למנוע מאנשים לשלוח ידיים ולנסות להוציא אותו לבד, כי הם פשוט היו מתחשמלים גם. הצלחנו לתפוס את הצעיר מהסוליה של הנער, מהגומי שבעצם היה מבודד, והתחלנו למשוך אותו למעלה. באותו הזמן החבר שלו כנראה נכנס לפאניקה וקפץ פנימה לתוך המים כדי להוציא אותו. צעקנו לו, 'תצא משם מהר', אבל הוא הסתכל עליי ותוך שנייה קפא ונפל לתוך המים כמו קרש".

הוא התחשמל גם כן.
"כן, הוא נפל למים והתחיל לפרכס גם. בינתיים הצלחנו למשות את הצעיר מהמים. זיהיתי ששניהם בלי דופק ובלי נשימה, מחוסרי הכרה. התחלתי לבצע פעולות החייאה בפצוע השני עד שפתאום הוא חזר להכרה, נתן מין נשימה כזאת עמוקה וצעק, 'תעירו אותי, תעירו אותי'. עברתי לצעיר השני ששהה בתוך המים בין שלוש לארבע דקות. המצב שלו היה הרבה יותר גרוע".

מה עשו האנשים מסביבך? הם פחדו לגעת בהם?
"אנשים ראו שאנחנו מתפעלים את האירוע ולוקחים אחריות והעדיפו לתת לנו את המקום. ניגשתי לצעיר והתחלתי לבצע בו עיסויים והנשמה מפה לפה, הוא פלט לי לתוך הפה כמות מסויימת של אלכוהול שכנראה הייתה לו בגוף ומים שהוא בלע מתוך הבריכה".

חולין סיפר מה הוביל את הצעירים לקפוץ לתוך בריכת הנוי: "יש מסורת שכל החבר'ה נכנסים כל פעם לבריכה הזאת. לפני שלושה חודשים ילד קטן יותר נכנס לאותה הבריכה וקיבל מכת חשמל קטנה, האמא כל הזמן דיווחה ולא עשו עם זה כלום". אורחה הוסיף: "זה אקט של שחרור, להיכנס לבריכה, לעמוד קצת במים, להתקרר ולשבת עם הרגליים בתוך המים".

לא עוברת המחשבה שאולי זה מסוכן ועלולים להתחשמל?
אורחה: "לא עולה על דעתך שהבריכה מחשמלת. זה חלום בלהות, זה דברים שאתה רואה בסרט אימה. אתה לא באמת חושב שזה יקרה, שתראה בן אדם נופל לתוך המים חסר אונים. זה מצב מתסכל, אתה עומד מולו ומנסה להבין איך אתה מוציא אותו ואתה מבין שאם תעשה טעות אתה או מישהו אחר עלולים להיפגע".

איך הצלחתם לתפקד באירוע הזה בכזה קור רוח?
אורחה: "בצבא אתה עובר קורס החייאה ופינוי פצועים, אתה כל פעם אומר לעצמך, 'למה זה הכרחי?' ופתאום אתה מגיע למצב כזה ומבין שאם אתה לא "מקיא" את זה כאן ועכשיו ולא עושה את מה שלמדת לעשות, אתה פשוט לא רלוונטי ולא מועיל לאף אחד".
חולין: "כשאתה רואה מישהו בגיל שלך בלי רוח חיים, זה נראה נורא מהצד".

מה המסקנה שלכם מהאירוע הזה?
אורחה: "לא להיות שאננים ואדישים, לא לשתות, להיכנס לבריכה ולהגיד, 'לי זה לא יקרה'. זה גם מעיד על תחזוק ותפעול רע, אני בטוח שיש ברחבי תל אביב ובערים אחרות עוד כבלי חשמל חשופים בבריכות מהסוג הזה, ואנשים אדישים לזה".