לוחם ומפקד בגבעתי הושעו בעקבות האירוע שהתרחש בסוף השבוע בחברון, כשפעיל שמאל הותקף לאחר שהתעמת עם החיילים. הרמטכ"ל הפיץ איגרת לכלל הצבא שבה גינה בחריפות את התקרית: "היינו עדים לחייל צה"ל שלא רק שלא נהג על פי ערכי צה"ל וניבל את פיו כלפי אזרחים, אלא גם התבטא באופן פוליטי ופגע בערך הממלכתיות. צה"ל הוא צבא ממלכתי שאין בו מקום להבעת עמדה פוליטית או למעשים הנובעים משיקולים פוליטיים".

השר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר, התרעם על הודעת הרמטכ"ל וההחלטה להשעות את החיילים: "אבקש הבהרות מהרמטכ"ל למה השעו לוחמי צה"ל. גם אם לוחם שם אמר להם 'בן גביר' - וזה לא בסדר, הוא לא היה צריך להשתמש בשם הזה, לא מכניסים פוליטיקה לצה"ל - אפשר לעשות לו נו נו נו בצד ולא להשעות אותו. הלוחמים האלה עובדים בשבילנו 24-7: בחום, בכפור, בשלג. הם פועלים למען עם ישראל וצריך להתייחס אליהם יותר בכבוד".

"דיברתי עם משפחות החיילים. חלק מהמשפחות סיפרו לי על מציאות של יריקות, מכות ודחיפות כלפי אותם חיילים. ראיתי בסרטון אנרכיסטית תוקפת חייל. אני שואל: למה לא עצרו אותה? צריך להפסיק את ההפקרות הזאת, צריך לתת גב לחיילים ולשוטרים שלנו. לא הייתי במקום באירוע הזה, אבל אני שבוע אחר שבוע רואה את האנרכיסטים מגיעים לחברון, מתעמתים עם החיילים שלנו, מקללים אותם ודוחפים אותם. צריכים להפסיק את הדבר הזה".

החיילים צריכים להקשיב לרמטכ"ל או לבן גביר?
"בוודאי שהם צריכים לפעול לפי הרמטכ"ל, אבל כשר מיועד אבקש מהרמטכ"ל הסברים למה משעים לוחמי צה"ל. הגיע הזמן שתהיה כאן ממשלה שתיתן גב ללוחמים, שתיתן להם לפעול ולעבוד. יש טעויות, לפעמים עוברים את הגבול וזה לא בסדר, אבל כשראיתי את האנרכיסטית תוקפת ודוחפת חייל, איזה מין דבר כזה? כשאני שומע ממשפחת הלוחם שבאו וקיללו את החיילים, שירקו עליהם, מה זה הדבר הזה?".

מה באשר למפכ"ל? נתת לו מילה שלא יפוטר?
"לא צריך מילה שלי בחדר סגור, אני אומר את הדברים בצורה מאוד פתוחה. באתי לעשות מינימום זעזועים ומקסימום שינויים. אני רוצה שהמדיניות שתוביל את משטרת ישראל תהיה אחרת משל קודמי בתפקיד. מצד שני, לא באתי לפטר את זה או את זה. אני נותן לכולם צ'אנס. מי שיקיים את מדיניות הממשלה, בוודאי יאריך ימים בתפקיד. אני רוצה להחזיר את המשילות, את הביטחון לרחובות ולתת גב לחיילים ולשוטרים שלנו. ראינו את האירוע המזעזע בחולון, הדברים האלה צריכים להיעצר. המשטרה צריכה לפעול נגד הוונדליסטים".

הייתה התלבטות במשטרה באיזה סעיף להאשים את הרוצח. מבחינתך זה רצח?
"אני לא בצוות הפרקליטות, חומר הראיות לא לצידי, אבל ממה שאני מבין זה רצח לכל דבר ועניין. זה קורה יותר מדי פעמים בכבישים במדינת ישראל, אזרחים תמימים נתקלים בבריונות, בוונדליסטיות ובברבריות הזאת. זה צריך להיפסק".

אתה מודע לציפיות הגדולות בעקבות הכניסה שלך לתפקיד?
"מודע לגמרי. היועצים שלי אמרו לי, 'למה אתה צריך את זה? קח שר תחבורה עם מיליארדים, תבקש שר שיכון עם הרבה מאוד כסף. רק תחלק, תעניק'. אמרתי להם: אני כבר 30 שנה מדבר על היעדר משילות, אנחנו רואים מה קורה בנגב. נשים מפחדות ללכת לקניון, ברמלה בחור צעיר עם כיפה מותקף כי הוא יהודי. משפחות מפחדות ללכת לכותל. חייבים לשנות את זה ולהחזיר את הביטחון לרחובות. בשביל זה אני כאן".

מבחינת המשא ומתן, הכל חתום וסגור?
"חתום התפקידים שזה מאוד חשוב, הגענו להישגים יפים: השר לביטחון לאומי, סמכויות, השר לפיתוח הנגב והגליל, שר למורשת, הוועדה לביטחון פנים ועוד כל מיני תפקידים. עדיין נותר לדבר ולסכם את התקציבים למשרד לביטחון פנים ועוד כל מיני דרישות קואליציוניות. מקווה שזה בדרך להיסגר מלא מלא".

יש מתיחות ביטחונית ורגישות גדולה. הודעת שתעלה להר הבית השבוע. תעשה זאת?
"השבוע אני עדיין במשא ומתן, אבל בוודאי שאעלה להר הבית. איזו שאלה? הגישה הגזענית הזאת שאומרת שיהודי שעולה להר הבית זה לא בסדר, זו בעיניי גזענות. הר הבית זה המקום הכי חשוב לעם ישראל. אעלה להר הבית, אך לא אשלול את זכותו של אף אחד לעלות להר הבית. ליהודים יש זכויות אדם בכל מקום במדינת ישראל".

אתה מבין את התנהלות המשא ומתן של בצלאל סמוטריץ' מול נתניהו? עמית סגל פרסם שמקורבו של נתניהו פנה לגורמים בציונות הדתית בהצעה להתמנות בשרים, כמסלול עוקף סמוטריץ'.
"אם זה קרה זה באמת לא בסדר. אני נותן גב לסמוטריץ' בגישה שלו להיות שר בכיר, מגיע לו. אני לא אוהב את הגורמים האלה שאומרים: 'זה כמו בנט', סמוטריץ' הוא אידיאולוג מלא מלא. מצד שני, אני קורא לכל הגורמים לשבת ביחד כמה שיותר מהר ולהקים ממשלה. אין לנו זמן, הטרור לא מחכה לנו. עכשיו זו תקופת דמדומים, בין הממשלה היוצאת לזו הנכנסת, אין לנו את הפריבילגיה לחכות, לחכות ולחכות".

מה קרה בין סמוטריץ' לנתניהו? אתה סגרת מהר.
"עדיין לא סגרתי את כל הפרטים, יש את התקציבים למשטרה ועוד כל מיני דרישות בעניין המשילות והמשפט. יש כל מיני דברים שעדיין לא קיבלתי תשובות עליהם. יחד עם זאת אני קורא לליכוד ולסמוטריץ' לשבת בחדר סגור, לסגור את עצמם ולא לצאת עד שיהיה הסכם. המטרה שלי, לשם אני חותר, זה להקים ממשלת ימין מלא-מלא - כמה שיותר מהר".

השותף השני שלך במערכת הבחירות, סגן השר המיועד אבי מעוז, אמר שהוא תומך בטיפולים פסיכולוגיים לבעלי נטיות הפוכות. במקביל הוא דורש לסגור את יחידות היוהל"ם לשילוב נשים בצה"ל.
"ההפחדות האלה מאבי מעוז, כל הזמן לתקוף אותו - כששומעים אותו מבינים שהוא בכלל לא נגד נשים ולא נגד להט"בים. שמעתי מאבי ולא פעם אחת, שהוא נגד הכנסת השפעות זרות של כל מיני ארגונים שפוגעים בצה"ל. אני בן לאמא שהייתה קצינה בצה"ל, לא נולדתי בבית דתי, ויחד עם זאת אני חושב שהמגמה של להכניס בכוונה נשים לשרת עם תלמידי ישיבות הסדר, זו מגמה שהיא סתם לתקוע אצבע בעין".

ובאשר ללהט"בים?
"שאלתם אותי לא פעם ולא פעמיים מה הייתי עושה אם הבן שלי היה להט"ב. אמרתי לכם שהייתי מחבק אותו. מצד שני, מותר למישהו שמתלבט לגבי הזהות שלו להתייעץ עם פסיכולוג. מה, אנחנו מדינה טוטליטרית? אתם כל הזמן תוקפים את אבי, אבל מה עם ווליד טאהא?".