מספר הישראלים שנפטרו ממחלת הקורונה עלה ביממה האחרונה ל-21. תמר פרץ לוי, בת 49 מלוד, שגידלה לבד תאומים בני ארבע אחרי שאביהם נפטר זמן קצר אחרי הלידה, הלכה אתמול (שלישי) לעולמה בעקבות הסתבכות המחלה. בפרויקט גיוס המונים שנפתח עבור התאומים, גויסו נכון לשעה זו למעלה ממיליון שקלים וחצי.

מור סמדג'ה מצאפי, אחייניתה של פרץ לוי, סיפרה בדמעות על הרגע הנורא בו סיפרו לילדים שאמם איננה: "בהתחלה, כשתמר חלתה, סיפרנו לילדים שאמא חלתה ושלקחו אותה לבית החולים כדי לתת לה את הטיפול הטוב ביותר. אמרנו להם שאנחנו מאמינים שהיא תחזור. אחרי שנפטרה, הדודים שלי הסבירו לילדים בצורה עדינה שמעכשיו אמא תלווה אותם מהשמיים ושלצערנו היא לא תחזור. הם בכו את נשמתם עד שנרדמו".

הטרגדיה המשפחתית קשה ויוצאת דופן בגלל העובדה שבגיל צעיר מאוד איבדו התאומים את אביהם: "הילדים חוו שכול בגיל ממש מוקדם. יש כל הזמן דיבורים על אבא שמעון, אנחנו מספרים להם עליו ומנכיחים אותו בחיים שלהם. מספרים שהוא בשמיים ושומר עליהם. הילדים הבינו את המושג 'לשמור מהשמיים' עוד לפני שהספיקו לגדול לצערי. נקרע לי הלב, זאת האישה שגידלה אותי. אני לא תופסת את זה".

באשר להיכן יתגוררו הילדים מעכשיו, אמרה מצאפי: "המשפחה שלי היא אוצר, אנחנו קבוצה גדולה ומלוכדת בזכות האישה הזאת וזה הרגע שלנו להחזיר לה. לתמר יש שמונה אחים, כרגע אני לא יודעת להגיד אצל איזו משפחה הם יגדלו. לא דיברנו עדיין על הבירוקרטיות ואיפה יהיה להם הכי טוב, אבל הם בידיים הכי טובות שיש. אנחנו נעטוף אותם".

מצאפי ביקשה להודות לעם ישראל שמושיט יד ומסייע למשפחה: "אנחנו מודים ומעריכים זאת מאוד. כרגע אני לא מעכלת את הדבר הזה, אבל חושבת שזאת מתנה בשבילה ובשביל הילדים וזה בהחלט יעזור לנו לגדל אותם בצורה הטובה ביותר. תמי כל כך צנועה וענווה, זה קצת קומי שהיא בחרה ללכת לנו דווקא עכשיו כשאי אפשר לצאת מהבתים בכלל. נדאג שהיא לא תחמוק מהתהילה ומהעזרה שמגיעות לה".