מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום מחר (שישי) בשעה 15:00, לראשונה מאז פרוץ המלחמה. שר המודיעין לשעבר וחבר ועדת החוץ והביטחון, חה"כ אלעזר שטרן, הזהיר את חיזבאללה מפני האפשרות כי יסלים את החזית הצפונית.

"אני לא רוצה להעריך פה לאן זה הולך, זה יכול ללכת לכל מיני מקומות, אבל ההפתעה שהם אולי תכננו שתהיה, לא תהיה להם", הבהיר שטרן. "צה"ל ערוך וחזק ביישובים, גם ביישובים סמוכי הגדר וגם קצת יותר רחוקים. הם מפונים מצד אחד, ומצד שני יש לנו חיל אוויר שמוכן ויודע להתמודד עם האיום הזה. אנחנו לא רוצים את העימות הזה וגם העם הלבנוני מאוד לא רוצה את העימות הזה. האיראנים, שזה רחוק מהם, רוצים את זה, אבל כל מי שחי בלבנון ורוצה להמשיך לחיות בלבנון, יש לו סיבות טובות שלא לרצות את העימות הזה".

"על עימות כזה אנחנו נשלם מחירים, אבל הם ישלמו פי אלף. המסרים האלה עוברים מאיתנו ומאחרים. את הנחישות שלנו רואים לאורך הגדר. יכול להיות שהם חשבו שצה"ל יהיה מורתע ושהם יכולים לעשות כל מיני דברים, אבל אני רוצה להזכיר את יחסי האבדות שלנו ושלהם, את הפגיעות ואת ההרחקה שלהם מהגבול. הם מבינים שאנחנו נחושים".

אם הם ייכנסו למלחמה, זה באישור איראן. איראן תלך לעימות בידיעה שארצות הברית כאן?
"מעורבות איראן ברורה. הם לא יכולים להכחיש, גם אם לא ידעו בדיוק את השעה של מה שיקרה בדרום. השאלה אם חיזבאללה לא ייכנס למרות הוראה מאיראן. האמריקאים מבינים שיש מעורבות מצד איראן, זה משחק הרבה יותר גדול מאשר ישראל וחיזבאללה וישראל והחמאס. מי שמסתכל על מעורבות החות'ים ומהיכן שהם יורים, ושואל מה לנו ולהם - זה איראן. הדברים על השולחן".

מה דעתך על התנהלות המלחמה עד כה?
"צפיתי באותו סרט בן 44 דקות. זה אירוע קשה. אני לא מציע לאזרחי ישראל לראות את הסרט הזה, זה מיועד לשגרירים, למנהיגים, לעיתונאים ולאנשי אקדמיה בחוץ לארץ. צה"ל מחויב למשימה. עד שלא גומרים, לא גומרים. אין לנו ברירה. ביומיים הראשונים היה לנו פה כישלון ענק, אבל מאז יש לנו צבא חזק ושירותי מודיעין חזקים. אנחנו רואים תוצאות ועוד נראה תוצאות. כשאתה רואה את הרוח של העם הזה, אתה מבין שאנחנו ננצח. מדינת ישראל תשלים את המשימה ותחזיר את השקט לגבולות, גם בדרום וגם בצפון".

לא היה נכון לכם להיכנס לממשלה?
"זה לא סוד, הייתי בעד. אני שומע את הקולות בשטח, זה מה שצריך. יש עתיד עושה עבודה מצוינת גם מהאופוזיציה, כולל בדאגה למשפחות ולמפונים. אנחנו משמיעים את הצד שלנו. עם זאת, בזמנים האלה לאחדות יש ערך. אולי זה יפגע קצת בתפקיד האופוזיציה. דווקא בגלל איך שנראה הקבינט המורחב הזה, אני שמח שגדי איזנקוט ובני גנץ יושבים בקבינט המלחמה. אני מבין את ההיגיון של מי שלא נכנס, אבל חושב אחרת".