בימים שבהם ישנם מהומות ועימותים אלימים בערים מעורבות ברחבי הארץ והמתח בין יהודים לערבים מגיע לשיא, חשוב לשמוע גם מסר אחר, מסר של פיוס ודו קיום, אותו מבקשים להעביר דווקא אנשי הדור הצעיר.

חמודי וינון, שני חברים טובים שמתגוררים בעיר המעורבת נוף הגליל, פרסמו פוסט שהפך במהרה לוויראלי ובו קראו לדו קיום בין יהודים לערבים. השניים מבקשים להוכיח באמצעות הסיפור האישי שלהם, שדו קיום כזה בהחלט אפשרי - גם בתקופה המתוחה הזאת.

ינון סיפר ב"חדשות הבוקר" כי הרעיון לכתוב את הפוסט הגיע אחר שמצא בטלפון הסלולרי שלו תמונה משותפת שלו ושל חמודי. "דפדפתי בגלריה, ראיתי את התמונה שלנו והחלטתי להעלות אותה, בלי לחשוב יותר מדי", תיאר ינון, "כתבתי בפוסט את כל מה שאני מרגיש. יש דו קיום ביני לבין חבר שלי, אנחנו מכיתה ז' עד עכשיו באותה הכיתה, אנחנו נפגשים יום יום אחד עם השני, והחלטתי להראות את זה".

"אנחנו הדוגמה לזה שיש דו קיום", המשיך ינון, "הפוליטיקה לא מפריעה לנו, אנחנו לא מתעסקים בזה בכלל. אנחנו פשוט חברים אחד של השני, לא מעניין אותנו במה הבן אדם האחר מאמין, מה הדת שלו, איזה גזע הוא או מה השקפת העולם שלו, מעניין אותנו רק שהבן אדם עצמו הוא בן אדם טוב וחבר טוב".

ינון וחמודי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
"אנחנו הדוגמה לזה שיש דו קיום" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

איך המצב אצלכם בנוף הגליל?
"אין פה בלגן כמו בשאר הערים שמסביבנו ונקווה שיישאר ככה. ראש העיר שלנו, רונן פלוט, העלה פוסט וקרא לכל התושבים, בין אם אתה יהודי או ערבי או בכל מגזר אחר, לשמור על השקט ועל הדו קיום שיש פה. זה עובד".