טלטלה בממשלה בעקבות התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן. השותף הקואליציוני הבכיר של ראש הממשלה, שר החינוך נפתלי בנט ("הבית היהודי"), הציב לבנימין נתניהו אולטימטום – מנה אותי לשר הביטחון או שהולכים לבחירות בתוך שלושה חודשים.

ח"כ דוד ביטן, יושב ראש הקואליציה לשעבר, הגיע לאולפן "חדשות הבוקר" והתייחס לאפשרות שהקואליציה תתפרק. "נתניהו לא התייעץ איתי", סיפר מי שנחשב מקורב לראש הממשלה. "אני חושב שבחירות יהיו גם אם יתנו לבנט את תיק הביטחון. לכן, אין טעם לתת לבנט את התיק רק בגלל האיום שלו. אם הוא אכן יצא מיד מהקואליציה יהיו בחירות, אבל הוא תמיד קופץ ונותן אולטימטום, זה לא דבר חדש. אנחנו יודעים להתמודד עם זה".

"בחירות יהיו במרץ, מקסימום באפריל, גם אם נמשוך חודש ימים בקואליציה צרה", העריך ח"כ ביטן. "לדעתי בנט לא יפרוש ולא ילך לשום מקום, הוא לא יתפטר. במקסימום תהיה ממשלת מעבר וכולם ישבו בתפקידים שלהם".

חבר פאנל התוכנית, אהר'לה ברנע, שאל את ביטן איך הוא מסביר את העובדה שראש הממשלה עומד להחזיק גם בתפקיד שר החוץ, שר הביטחון ושר הבריאות, דבר שאין לו אח ורע. "גם ככה מי שקובע זה ראש הממשלה. תיק הביטחון נכפה עליו, הוא מחליף על פי חוק באופן אוטומטי. אם הוא יעביר את תיק הביטחון או החוץ למישהו מהליכוד יהיו לו בעיות בפריימריז".

"אחת הסיבות לפגיעה בהרתעה היא הקשקושים של ליברמן"

"יש ביקורת עצומה בליכוד על מה שקרה בסבב האחרון", התייחס ח"כ מהליכוד למצב בגבול עזה שהוביל למשבר הפוליטי. "אני אומר שראש הממשלה לא נולד אתמול וקרה משהו שגרם לו לנהוג כך. אני מאמין שבשבועיים שלושה הקרובים נראה מה גרם לזה, ביבי גם רמז על זה. ראש הממשלה מחוייב לנסות להוביל להסדרה מדינית לפני שהוא הולך למלחמה. אני לא מקבל את הזמן שזה לקח, כי מזמן כבר היו צריכים לקבל החלטה".

על התפטרותו של שר הביטחון אמר ביטן: "ליברמן ייפגע פוליטית, זו לא פעם ראשונה שהוא עוזב לפני בחירות. אחת הסיבות לפגיעה בהרתעה זה כל האיומים והקשקושים שלו בלי לעשות שום דבר". על מצבו האישי מבחינת החקירות בעניינו אמר ביטן בלקוניות: "אני לא עסוק בחקירות".

"חדשות הבוקר": א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12