אלפי מפגינים הגיעו אתמול לעצרת המחאה של יוצאי אתיופיה בתל אביב, שהתנהלה באיפוק לאורך שעות ארוכות. בשעות הלילה, הכעס של כמה עשרות מפגינים יצא משליטה והוביל לאלימות וגרימת נזק לרכוש. כשהם רעולי פנים, החלו אותם צעירים לזרוק אבנים ולשבור שולחנות בגלידרייה מקומית שנמצאת בסמוך למקום העצרת.

בראיון ל"חדשות הבוקר" סיפר אחד מבעלי הגלידרייה על ההרס הרב שנגרם ומוערך בכ-150 אלף שקל: "לא הבנו מה קורה בכלל, התחיל הבלאגן וביקשנו מהם להפסיק. קומץ של ילדים העיפו לנו את הכיסאות, עשו נזק בויטרינות ושברו שולחנות. הגיעו חבר'ה שניסו לעצור אותם, מזל שהם באו אחרת היו מפרקים לי את המקום".

כתב החדשות 12, ברהנו טגניה, התייחס למקרה החריג והגדיר את המתפרעים כ"קיצונים": "מדובר בקומץ שניסה להתעמת בכוח אל מול המשטרה. ההיערכות המוקדמת של מארגני המחאה בשיתוף עם המשטרה הביאה לכך שכן הצליחו להשתלט עליהם. בסופו של דבר יזכרו מההפגנה הזאת את העוצמה השקטה".

לדברי טגניה, האיפוק שנשמר לאורך רוב שעות העצרת אמש התאפשר גם בזכות הלקחים שהפיקו במשטרה: "למרות שבתחילת השבוע היא הצטיירה כהיסטרית, המשטרה 'העלימה' את כל הכוח המיוחד שלה וראינו במקום זה שוטרי תנועה שסייעו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12