על תושבי הדרום בטווח הקסאמים עבר לילה מסויט שבו שוגרו למעלה מ-40 רקטות מהרצועה לעבר שטח ישראל. אילנית סוויסה, תושבת כפר עזה, דיברה ב"חדשות הבוקר" על התסכול שלה ושל חבריה מכך שהממשלה לא מצליחה למצוא פתרון למצב הבלתי אפשרי הזה.

"אני בטוחה שישיבה על האירוויזיון זה נורא כיף, אני רוצה התכנסות דומה בנוגע למה שקורה כאן", סיפרה אילנית בשיחה מביתה, "רבים מתושבי האזור כועסים וזה מרגיז מאוד לשמוע למשל את השר צחי הנגבי חוזר ואומר שאנחנו יכולים להכיל את זה. אנחנו חודשיים ברצף בלחץ מטרור העפיפונים, כל המקום פה שרוף ובמרחק נגיעה זה יכול לפגוע בילדים ובבתים".

יחד עם אילנית התראיינה בתה, רננה, שתחגוג בסוף השבוע את יום הולדתה. "הבת שלי רוצה מסיבת פיג'מות ליום ההולדת? יכול להיות שהתוכניות ישתנו, זה דבר שקורא כאן מקורח המציאות. לדוגמה עכשיו לא ישנו כל הלילה ואנחנו צריכים לדאוג לילדים בבוקר ולצאת ליום עבודה".

חבר הקבינט השר ישראל כץ, עלה לשידור ב"חדשות הבוקר" והבטיח: "אם שדות הנגב יבערו עזה תבער, חיל האוויר העביר מסר ברור לחמאס. לקח זמן לגבש תוכנית איך לפעול מול טרור העפיפונים של חמאס ששולח ילדים בני 14 לגדר, אבל שקט יענה בשקט, אש תענה באש תקיפה הרבה יותר. אין לנו עניין להיכנס למנהרות עזה אבל נעשה זאת אם ניאלץ".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12