הגבלות חדשות, בינתיים מינוריות - בעקבות ההתפרצות החדשה של הקורונה בישראל, עם מעל 100 מאומתים חדשים מדי יום, במשרד הבריאות מביעים דאגה רבה ומתכוונים לדחות בחודש כניסת תיירים לישראל, לגייס את פקחי הרשויות המקומיות לאכיפת בידוד - וייתכן שאף להחזיר את חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים.

יש שקוראים לנקוט בצעדים מחמירים יותר ובהקדם. פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, קראה ב"חדשות הבוקר" לצמצם משמעותית את הפעילות בנתב"ג. "זה דז'ה וו לתחילת המגפה. האויב מספר אחת שלנו כרגע הוא נתב"ג", קבע פרופ' סדצקי, "צריך להגיד בצורה מאוד ברורה - החגיגה בישראל בעקבות החיסונים היא פנטסטית, אבל יש להבהיר שלא צריך לצאת לחו"ל בקיץ הזה".

"היה צריך להיערך כמו שצריך לסיפור אי אכיפת הבידוד והבדיקות בשדה התעופה", טענה, "יש דבר שסירבו להבין אותו לכל אורך הדרך - גם אם מדינת ישראל תגביר את האכיפה ותסדר מספיק עמדות בדיקה בשדה התעופה, יש סף לקיבולת. אי אפשר להסתמך על זה שנעשה בדיקות, נדאג שאנשים יהיו בבידוד ובכך נגמור את הסיפור שלנו. זאת מסננת, ועם 50,000 איש בבידוד ביום - אף מסננת לא תספיק".

שמחנו כל כך על החיסון, אבל מסתבר עכשיו שמול זן דלתא היעילות שלו היא רק 88.8%.
"זאת לא הפתעה. מלכתחילה ידענו שווירוסים נוטים לעשות מוטציות ושהבעיה בקורונה היא לא דיכוטומית. זו לא הגנה של 100% או 0%. באפריקה הווריאנט ההודי מאוד מאיים על החיים, אבל אנחנו לא נהיה באותו המצב - אלא אם כן יהיה פה וריאנט קטסטרופלי. יש לנו כל מיני כלים לשלוט על המגפה, ולכן יש מקום למסכות".

צריך לדעתך לחזור ולעטות מסיכות במקומות ציבוריים?
"בשבוע שעבר לא עטיתי מסיכה, היום אני חושבת שזה כן נכון. משהו השתנה. היינו במצב נפלא של הורדת מסיכות, אבל היום אנחנו במצב אחר. אני חושבת שבמקומות ציבוריים צריך לעטות עכשיו שוב מסיכה. ההנחיות לגבי איפה צריך לעטות מסיכות צריכות להיות מאוד ברורות, ולהכיל מקומות שהגיוני לעת הזו להחזיר בהן את המסיכות. זאת, כדי שלא נהיה במצב שבו אנשים לא יקיימו את ההנחיות".