אשר חזות בן ה-14 שנהרג מפגיעת ברק בחוף זיקים, הובא הלילה (חמישי) למנוחות בבית העלמין בבאר שבע. אתמול בשעות הבוקר חלה הדרדרות במצבו, הרופאים פתחו במאמצי החייאה אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. ארבעה בני משפחה נוספים שנפגעו באירוע עדיין מאושפזים בבית החולים.

אחיו של אשר, בצלאל חזות, לא נסע לחוף הים עם בני משפחתו ובכך ייתכן שחייו ניצלו. "הייתי אמור להיות שם, אבל במקום נסעתי עם הרב שלי, הרב נתנאל סנדרו, לשיעור של הרב זמיר כהן בביתר עילית", סיפר חזות ב"חדשות הבוקר". "אם לא הייתי נוסע לשיעור, הייתי בים עם האחים שלי ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה. אני יודע שאני חי היום בזכות הרב שלי".

חזות מסר עדכון על המצב הרפואי של בני משפחתו שנפגעו ממכת הברק: "גיסתי יצאה מסכנת חיים ועוד מעט מעירים אותה. אחותי הקטנה השתחררה היום ושני האחים הגדולים שלי בסדר גמור, חזרו ללכת".

איך גילית מה קרה?
"אמא שלי התקשרה אלי ואמרה שהודיעו לה מבית החולים באשקלון להגיע בדחיפות לבית החולים כי קרה משהו נורא. היא לא הסבירה לי בטלפון מה קרה ועד שהגעתי לבית החולים לא ידעתי. הייתי בלחץ ובמתח, שמעתי בחדשות על מכת הברק בזיקים, עשיתי אחד ועוד אחד והבנתי שזה מה שקרה".

מה האחים שלך זוכרים מהאירוע?
"אחותי לא זוכרת הרבה. היא אמרה שהיה גשם, התחילו להתאסף עננים למעלה והם שמעו ברקים. אחי הגדול פחד ואמר 'בואו נתקדם לרכב', הם התקדמו כמה מטרים ואז פתאום אחותי התעוררה כשלידה פרמדיקים. אחי הגדול אלעזר אמר שהוא שמע בום, ראה פלאש וכולם נפלו על הרצפה. הוא לא היה מסוגל ללכת אז הוא זחל לאשתו שהייתה ללא רוח חיים ועשה לה החייאה. בינתיים האחים שלי איבדו את ההכרה כולם והתעוררו רק בבית החולים".

הלוויתו של אשר חזות שנפגע מברק בחוף זיקים (צילום: זק"א)
הלוויתו של אשר חזות שנפגע מברק בחוף זיקים | צילום: זק"א